![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: AERO - MINOR PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c
Poslední aktualizace:
19.3.2025 A - ADLER 2,5 litru typ 10 (1937 - 1940) 10.3.2025 E - ESO - motokros MC Motocykly civilní - DOUGLAS 2¾ HP - 1914 |
|
ERA - sidecary"Se závodníkem Dusilem jel známý komik Vlasta Burian svou první cvičnou jízdu na motocyklu Jawa 250 ccm OHV se sidecarem." Tento stroj továrna Jawa používala k výuce zájemců o motocykly. Fotografii tehdy pořídil redaktor B. F. Konopa. Výrobce tvrdil, že toto je jeden z nejkrásnějších sportovních sidecarů a je určen pro sportovce, kibující si ve vysokých rychlostech... Dvoubarevné lakování, sladěné s barvou motocyklu bylo samozřejmostí, na přání mohly mít vrchní plochy sidecaru lakování v imitaci dřeva, t.zv. "fládrování". Firma se v prospektu chlubila tím, že spojky (mufny) rámu nejsou letovány, jak bylo v té době zvykem, nýbrž postahované šrouby a tudíž nepoškozené ohněm. Snímky se objevily už v roce 1937 v časopisu Motor Revue s následujícím doprovodným textem: Jarda Kaiser, pražský zástupce Ogarů, dal si postaviti ke své čtyřce speciální sidecar s výkyvným chassis. Jezdec projíždí zatáčky se sklonem jako na solo - ale musí se s tím umět jezdit! Po válce, v únorovém čísle časopisu Motocykl 1950, se stejný snímek objevil znovu. Je známa a potvrzena existence jednoho exempláře tohoto sidecaru, dochovaného v Německu. |