![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Info pro novináře, presskit.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP ZETOR 25 - traktor SIDECARY - přehled výrobců
Poslední aktualizace:
25.4.2025 J - JAWA 250 - pérák 16.4.2025 Tiskové zprávy - 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013 14.4.2025 Tiskové zprávy - Zemřela Jaroslava BRUTAROVÁ |
|
1. Mezinárodní rallye historických automobilů České Budějovice 1966I. VETERAN CAR RALLYE ve dnech 16. - 20. června v Českých Budějovicích. To, že se opravdu bude jednat o podnik mezinárodní, podtrhoval i dvojí titul na obálce programu. V jižních Čechách šlo o podnik takového rozsahu poprvé, což pořadatelům značně usnadnilo oslovování sponzorů z řad podniků. Výsledkem bylo dost financí na mimořádné lákavé podmínky pro účastníky. Dnes už si to nikdo neumí představit, ale tehdy každý účastník startovné nejenže neplatil, ale naopak dostal! A navíc všem, kdo přijeli ať už ze zahraničí, nebo ze vzdálenějších koutů republiky, byly propláceny ujeté kilometry do Budějovic i zpět domů, nemluvě o tom, že bylo zdarma ubytování se snídaní ve třech luxusních budějovických hotelích a každý z účastníků i jeho spolujezdec dostali při přejímce i stravovací poukazy na obědy a večeře dle vlastního výběru s možností opět ve třech různých hotelích. To byla do budoucnosti hodně vysoko nastavená laťka, tak není divu, že se o českobudějovické Veteran rallye mluvilo v superlativech ještě dlouho potom - a to i mezi cizími účastníky. Šlo o nejluxusnější škodovku v celé historii firmy - v Plzni vyráběnou podle francouzské licence firmy Hispano-Suiza typ H6B. Vůz byl klubem získán už jako přestavěný na hasičský, určený pro dopravu mužstva, což byl častý osud mnoha velkých a drahých automobilů. Když už byly pro své majitele vyšlé z módy, ale přesto stále a dobře jezdící, stávaly se vítaným darem pro skupiny dobrovolných hasičů. Zvlášť, když jako tahle šestiválcová Hispano-Suiza byly dost silné, aby utáhly i hasičskou stříkačku... Už tyto dny (pokud si dokázali v socialistickém zaměstnání zařídit volno) mohli natěšení účastníci přijíždět, registrovat se, a svá vozidla zaparkovávat na vyhrazených a přehledně označených místech za branou budějovického výstaviště. V pátek dopoledne bylo v programu oficiální přivítání starostou města na českobudějovickém náměstí a pak už si každý z účastníků mohl zvolit z bohatého programu. Tak se diváci mohli těšit na nevídanou výstavu vozidel, uspořádanou v prostorách českobudějovického PKO Výstaviště. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Startovní listina I. kategorie zahrnovala 9 přihlášených vozidel vyrobených před rokem 1910.
Na prvním vyobrazení je původní verze, zaslaná jednotlivým účastníkům spolu s potvrzením přihlášky. Když ale organizační výbor v průběhu příprav rallye zjistil, že vysoký počet přihlášených by znamenal komplikaci jak v plnění jízdy zručnosti, tak i v programu (např. v exkurzi pivovaru), bylo rozhodnuto všechny kategorie rozdělit, takže lichá startovní čísla byla skupina A, sudá skupina B, což je zřejmé z druhé verze startovní listiny, kterou účastníci dostali až na místě. Tuto voiturettu Laurin & Klement přivezl do Českých Budějovic sběratel a historik František Moučka z Pardubic - Cihelny. Na rozdíl od několika tehdy u nás dochovaných voiturett L&K tahle jediná byla na drátěných kolech. Na boku rozeznatelné číslo 32 měla ještě z předchozí absolvované Veteran Rallye. V pozadí postává krumlovský aerovkář p. Zeman lehký dvousedadlový vozík s dvouválcovým vzduchem chlazeným motorem o výkonu pouhých 3½ koně, vyrobený firmou NAW Norddeutsche Automobil-Werke, GmBH, Hameln přijel představit Kurt Spickermann ze Siegen v NSR. klikou řízený čtyři a půl koňový vozík ze samého počátku motorismu, v kočárovém provedení karoserie "Vis-á-Vis" (tedy sedadly "tváří v tvář" proti sobě) a dřevěnými ohýbanými blatníky, který přihlásil francouzský účastník Jean-Paul Boutet. Lehký jednoválcový vozík z úplných začátků motorismu přivezl Lájos Haris z Maďarska, jak se tehdy uvádělo MLR (Maďarské lidové republiky). úchvatně starý samohyb, který byl přivezen ze Zábřehu na Moravě. Jako řidič byl přihlášen Zdeněk Černý. Šlo o vůz vyrobený firmou Nürnberger Motorfahrzeuge-Fabrik "Union" GmbH, Nürnberg, patřící Střední průmyslové škole automobilní v Zábřehu, s jednoválcovým motorem o objemu 1.600 ccm konstruktéra Ludwiga Maurera, který v něm uplatnil myšlenku plynulého třecího převodu. O měsíc dřív se tento skvost zúčastnil Veteran Rallye Liberec-Jablonec 1966, která se konala ve dnech 28. - 29. května. Má se zato, že skutečný rok výroby se pravděpodobněji pohybuje spíš mezi roky 1904-5 než 1902, jak bylo tehdy ve startovní listině udáno. 4-válcový vůz věhlasné značky "ADAM OPEL, Rüsselsheim" přihlásil a do Českých Budějovic přivezl předvést Petr Rýznar z Mohelnice. Také on s tímto vozem byl 28. - 29. května na Veteran Rallye 1966 Liberec-Jablonec n/N.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Startovní listina II. kategorie zahrnovala 11 vozidel, vyrobených v letech 1910 - 1918.
Také ta byla vytištěna v druhé verzi, s vyznačením rozdělení do skupin A a B. Typ 5/12 HP čtyřválec 1.147 ccm s ventilovým rozvodem IOE. Dvoumístný vozík pro dva za sebou, přezdívaný proto, jak byl malý a úzký "Puppchen" (panenka-hračka). Jeho jezdec Paul Gränz z NDR, vydal v roce 1975 spolu s Peterem Kirchbergem známou knížku "Ahnen unserer Autos". Snímek je už ne z parkoviště na Výstavišti, ale z defilé následujícího dne před radnicí na českobudějovickém náměstí. Automobil firmy Markranstädter Automobilfabrik - vorm. Hugo Ruppe GmbH, se vzduchem chlazeným čtyřtaktním motorem. Z východního Berlína (NDR) s ním přijel jezdec Günther Karg. žlutý, velmi závodně vypadající vůz doutníkového tvaru, který všude budil pozornost nejen vzhledem, ale i překvapivým výkonem svého tříventilového OHC motoru. Do soutěže jej přihlásil Petr Fabík z Prahy a v průběhu stíhacích jízd na oválu ploché dráhy s ním exceloval a uváděl do varu všechny diváky! Miroslav Přikryl z Mohelnice při plnění jednoho z úkolů při jízdě zručnosti. Legendární vůz z Českých Budějovic s tříventilovým OHC motorem, jeden z nejstarších jezdících Bugatti na světě, přihlásil do soutěže František Ernest. Spolu se žlutou závodní bugattkou Petra Fabíka (start. číslo A 23) šlo o dva nejzajímavější a nejobdivovanější stroje soutěže, tak není divu, že si Frantu Ernesta s jeho strojem vybral a "hodil na papír" už tehdy známý budějovický kreslíř a karikaturista Jaroslav Kerles... v Americe známý jako "Tinn Lizzy - Plechová Lízinka" byl v té době jediným známým jezdícím téčkem u nás. Tento nejpočetněji vyrobený vůz na světě byl ve startovní listině uveden s jezdcem Václavem Kafkou z Prahy-Záběhlic. Jediné, co tomuhle vozu neslušelo, byly motokrosové motocyklové pneumatiky, které za socialismu ale byly jedinou možností, jak provizorně nahradit původní falcové gumy. rovněž typ 5/12 "Puppchen", jen o rok starší, kdy už jej bylo možno objednat ve verzi "N" s rozšířenou karoserií pro dva vedle sebe. Vozík byl na drátěných kolech, která měla snímací falcové ráfky upevněné za plechový okraj pěti šrouby s podložkami. Přihlášeným jezdcem byl Harro Falkenbach z Laubst, NDR velký čtyřválcový vůz mladoboleslavské automobilky pánů Václava Laurina a Václava Klementa byl exponát, patřící několika členům budějovického klubu. Na rallye s ním byl přihlášen Jan Říha. dvouválcový vozík s motorem o 10 koních, který vyrobila firma Alois Nejedlý, Kukleny u Hradce Králové. Ve startovní listině s ním byla uvedena Libuše Moučková z Pardubic.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V třetí kategorii bylo podle startovní listiny původně jen dvacet vozidel do roku výroby 1925.
Po vytištění startovní listiny ale došly přihlášky další, takže do této kategorie byla dodatečně předřazena ještě startovní čísla B 38 a A 39 a někteří účastníci se do již vytištěného programu dopisovali... Legendární lidový vozík s jednoválcovým stojatým vodou chlazeným motorem 500 ccm OHV vzadu a s tvarově velmi progresivní "pontonovou" karoserií, který se nedlouho po svém vzniku stal "šlágrem" firmy Hanomag. Ač se záhy stala známou automobilní firmou, už nikdy žádný z jejích dalších typů nedosáhl popularity a výrobních počtů tohoto lidového "komisárku". Na budějovickou rallye s ním přijel Dr. Konrad Steyer z Lunzerau v NDR. Sportovní faeton s úžasným motorem 4.700 ccm OHV, někdejší oblíbený vůz hraběte Alexandra Kolowrata, jeden z mimořádně vzácných exponátů Národního technického muzea NTM Praha. Ve startovní listině nejen že nebyl uveden, ale ani kdo s ním jel. dvouválcový dvoutaktní aerodynamický vozík letecké továrny Grade kvůli poruše nepřijel. Jeho jezdec Peter Ernst z DDR proto místo něj vzal místo něj atraktivního "bavoráčka" BMW Ihle Sport 1930 (Náhradní start. číslo A 79) a asi dobře udělal. Nejen, že byl všude středem obdivu, ale budějovickou 1. Mezinárodní veteran rallye i vyhrál! Anglický sportovní vůz, který přihlásil Peter Scherber z Böblingen v NDR, v depu na budějovickém Výstavišti fotografům ušel. Tady je zachycen v detailním snímku až v okamžiku startu na českobudějovickém náměstí. Dvoumístný roadster se čtyřválcovým motorem o objemu 1016 ccm, který přihlásil Kurt Baron von Hammerstein-Fumetti z Hermeskeilu, NSR. Původně luxusní limousina s šestiválcovým motorem 6.600 ccm OHC, přestavěná když už nebyla moderní na hasičský vůz s lavicemi pro dopravu mužstva a závěsným zařízením pro stříkačku. Šlo o společný vůz budějovického klubu, se kterým za VCC České Budějovice startoval jezdec František Švácha. malý francouzský lidový vůz Citroen typ C se čtyřválcovým motorem o 5 koních (5 CV) přivezl ukázat Vilém Černý z Prahy Tříkolku se čtyřválcovým vzduchem chlazeným motorem nad předním kolem přivezl předvést pan H. J. Barthel, z Drážďan, NDR, který s ní o měsíc dřív také úspěšně absolvoval i mezinárodní Veteran Rallye Liberec-Jablonec 1966. Vzdor bizarnosti a komplikovanosti svého agregátu se dvěma řemínky poháněnými vrtulemi byla spolehlivá, oblíbená a stala se nejen základem úspěchu firmy Phänomen, ale spolu se svým řidičem i předmětem zájmu karikaturisty Jaroslava Kerlese. Vůz s přezdívkou "Bullnose" (býčí čumák), kterou dostal pro svůj zaoblený masivní chladič, byl představitelem poměrně luxusního anglického vozu se čtyřválcovým řadovým motorem 1.500 ccm. Dosahoval ve své době rychlosti až 80 km/hod. Ze Švýcarska jej přivezl ukázat pan Balthasar Straumann z Pratteln. Elegantní sportovní vůz, jehož oblé zadní blatníky, tvar zádě a především mnohem modernější 17-palcová drátěná kola z roku 1938 ukazovaly na pozdější modernizující přestavbu - až nápadně neodpovídající roku výroby, uvedenému v přihlášce. Z NDR s ním přijel Max Uebelacker z Altenburgu. Velmi původní čtyřdvéřový vůz v elegantní tříbarevné kombinaci černá-šedá-hráškově zelená, který měl řadový šestiválcový motor 2.244 ccm (Ø 68 mm x zdvih 103 mm) se spodovými ventily SV, výkon 34 kW (46 koní), elektrickou výbavu 12 Volt a čtyřdvéřovou karoserii se zakázkovou shrnovací střechou Webasto. Přihlásil a řídil ho Jiří Leeder, ČSSR klasický anglický vůz velmi sportovního charakteru s řadovým 4-válcovým třílitrovým motorem OHC, jehož jezdec Cyril Wadsworth si vysloužil obdiv nejen tím, že do Českých Budějovic přijel ze Southamptonu (Anglie) po vlastní ose, ale i že ve velmi napínavé stíhací jízdě na ploché dráze porazil značně silnějšího Bentleye s kompresorem! Velký a poměrně luxusní automobil z produkce firmy Praga v karoserii typu "Landaulet" ještě s chladičem "nehtového typu". Jako řidič byl přihlášen ing. Stanislav Karger z Prahy. vůz v původním dochovaném stavu (až na disky kol) se zakázkovou karoserií Faux-Cabriolet od firmy Trübenbach, Wagen & Karroserriebau, Reichenberg i. Böhmen, se kterým do Budějovic po vlastní ose přijel Petr Hošťálek z Liberce. Jak dokumentuje trojúhelníková plaketa na chladiči, i on absolvoval měsíc předtím mezinárodní Veteran Rallye Jablonec-Liberec 1966. Vůz byl ve startovní listině uveden jako typ Tatra 11, ve skutečnosti se ale jednalo již o Tatru 12 (na fotografii jsou rozeznatelné brzdy předních kol, které starší, ale jinak stejná Tatra 11 ještě neměla... Jezdcem byl Jan Rems ČSSR. klubový vůz party veteránistů z Armádního opravárenského závodu AOZ v Českém Dubu u Liberce s šestiválcovým OHC motorem, který kdysi sloužil jako lovecký automobil knížete Rohana ze Sychrova. Na budějovickou rallye přijel z Českého Dubu po vlastní ose, řídil ho Jiří Končinský. otevřený čtyřsedadlový faeton na drátěných kolech a s karoserií potaženou "fabrikoidem" (americkou obdobou koženky) přihlásil známý nestor všech brněnských vyznavačů historických vozidel, kamarád Oldřich "Olin" Šanda.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Další z jednoválcových Hanomagů 10 PS přihlásil do soutěže jezdec Friedrich Gottschalk z NSR. Ryze závodní a velice atraktivní Grand Prix vůz brněnské "Zbrojovky" s dvoutaktním motorem, za jehož volantem byl známý jezdec a sběratel Václav Kafka jr. z Prahy-Záběhlic. Malý čtyřválcový vozík, stavěný továrnou DIXI-WERKE m.b.h. v Eisenachu podle licence populárního a velmi úspěšného anglického lidového automobilu Austin - Seven. Jezdec Siegfried O. Hepp, NSR malý sportovní vůz MG typu "M" se čtyřválcovým motorem 743 ccm o 20 koních zvaný Midget přivezl ukázat jezdec Paul Dachtler, NSR To ale nesouhlasilo s programem, kde byl pod číslem 66 uveden Holanďan Frans A. van Duuren s Chevroletem z roku 1927... Další karosářská verze vozíku Dixi z Eisenachu, v tomto případě dvousedadlová uzavřená, s nástavkem potaženým "vikslajvantem" (voskovaným plátnem, obdobným kožence). V roli jezdce byla v programu uvedena dáma - Frau Edith Seise, NDR přihlásil Gerhard Pfisterer ze Stuttgartu NSR. Jeho hezký tmavozelený roadster měl být ale spíš uveden jako BMW Ihle Sport, čemuž nasvědčovala nejen maska s typickými ledvinkami a znakem BMW, ale i doutníková záď, pro sportovní verze karosárny Gebrüder Ihle Sport-Karosserie-Bau, Bruchsal tak typická. Slušně zachovalý vůz, ale s nehezky předělanou zádí karoserie - rovněž absolvent předchozí Veteran Rallye Liberec 1966. Jezdec Milan Čermoch, ČSSR Klasický anglický sportovní vůz, tady při startu z budějovického náměstí, s nímž se na 1. Mezinárodní Veteran Rallye přihlásil Armin Becker z Rangsdorfu, NDR byl automobil přihlášený Bedřichem Bendíkem z Českých Budějovic. Zaoblená čtyřdvéřová karoserie tohoto tehdy ještě běžně v provozu používaného automobilu jasně prozrazovala, že udávaný rok výroby nesouhlasí, že ve skutečnosti jde o vůz vyrobený po roce 1931. ve čtyřmístné dvoudvéřové verzi, s níž přijel Friedrich Bauer z Franfurtu, NSR. Na tomto snímku ze startu na českobudějovickém náměstí je ale s pořadateli změněným číslem A 77. Velmi luxusní americký vůz s řadovým šestiválcovým motorem přihlásil Francouz Jacques Leliévre z Paříže. Za ním je rozeznatelná čtyřdvéřová Praga Piccolo místního jezdce Bedřicha Bendíka. Sportovní vozík BMW Dixi s karoserií Ihle, ani jeho řidič nebyli ve startovní listině uvedeni - tady na snímku z depa na Výstavišti PKO... Vzácnou ozdobou nejen parkoviště na Výstavišti, ale i celé rallye byl tento za socialismu u nás neznámý a nevídaný Rolls-Royce z roku 1925 v provedení "doktorské kupé", který byl, rovněž kvůli pozdnímu přihlášení, v programu neuvedený. Startoval s ním Walter Knebel z NSR.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Výstavy v areálu budějovického Výstaviště se zúčastnilo také několik historických motocyklů z domácího a spřáteleného pardubického Veteran klubu.
Pikantní na tom bylo, že se v rámci programu utkaly v nemilosrdném závodě na oválu ploché dráhy, kde tyto převážně "řemenáče" jely opravdu na krev, co to dalo... přijel předvést pan Jaroslav Svoboda ze Starého Hradiště Böhmerland 1923 hezký stroj, ale s ne právě věrohodně udaným rokem výroby přivezl ukázat pan Václav Štrumfa z pardubického Svítkova. zrenovovaný jednoválcový stroj ze spřáteleného pardubického Veteran klubu, který řídil Jaroslav Kratochvíl. krásný exemplář sportovního Harleye s vrchovým motorem přijel předvést ze své sbírky pardubický Miroslav Šunda. nádherně jezdící stroj s postranním kočárkem, poháněný dvouválcovým větrákem chlazeným motorem 615 ccm (vrtání Ø 70 mm, zdvih 80 mm) o výkonu 4 ks (3,2 kW) s původní odpařovací karburací i nízkonapěťovým odtrhovacím zapalováním. Startoval s ním Vladimír Franěk z VCC Pardubice. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Velkou atrakcí byly stíhací jízdy na českobudějovickém plochodrážním stadionu na Dlouhé louce.
Pořadatelé se snažili postavit vedle sebe na start vozidla se souměřitelným výkonem a tak všichni jeli "na krev", závodilo se nemilosrdně.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poslední součástí programu pro diváky byla vypsaná anketa o nejkrásnější vozidlo. Hlasovací lístky dostávali návštěvníci při vstupu do parkoviště strojů na budějovickém Výstavišti a odevzdávali je při odchodu. se stal nápadně červený "závoďáček" BMW Ihle Sport z roku 1930 (start. číslo A 79), kterému jeho majitel Peter Ernst pro tuto Veteran rallye popsal kapotu a ještě ho ozdobil širokým plstí podloženým řemenem s plaketami z absolvovaných veteránských závodů a výstav. Jak je ze snímku vidět, tenhle vozík, obdivovaný během celé rallye, si na nezájem diváků nemohl stěžovat ani v parkovišti na Výstavišti... ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Mezinárodní Veteran Rallye 1966 v Českých Budějovicích byla původně vypsána jen pro vozidla vyrobená do roku 1930.
Během příprav se ale hlásilo (především z místních) tolik dalších zájemců o start, že pořadatelé nakonec připustili i vozidla rokem výroby novější, z nichž některá obdržela startovní čísla účastníků kteří nepřijeli, ostatní pak čísla provizorní, v programu vůbec neuvedená. Početnou skupinou těch, kteří se "vnutili", byli zejména majitelé pragovek. ve čtyřdvéřovém provedení z roku 1929 přivezl ukázat Gert Dubois, Graz, Rakousko. dvoubarevný dvousedadlový roadster z roku 1928 byl další vůz, který přijel z Rakouska, řídil jej Peter Weiser, rovněž z Grazu. Měl nepůvodní (francouzské) disky kol se zahnutými okraji Michelin pro milimetrové pneu 130 x 40, na předních blatnících přidaná obrysová světla, upravený nárazník, a na chladiči místo pragovácké sošky "Génia vítězství" teploměr Moto-Meter. Jedním z vozidel neuvedených ve startovní listině byla tato hasičská pragovka, která ale byla během akce všude atrakcí. z Českých Budějovic, řízený členem domácího Veteran Car clubu Leopoldem Kubou nebyl ve startovní listině uveden. Přesto je součástí souboru fotografií z I. mezinárodní Veteran rallye 1966 Jiřího Koldy, včetně Koldovy na stupačce pózující dcerky. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- byl v neděli 19. června od 9.00 hodin v prostoru před radnicí na českobudějovickém náměstí za obrovské účasti přihlížejících diváků. Nebylo se co divit, takovou akci a v takovém rozsahu bylo možné v jihočeské metropoli vidět úplně poprvé! První etapa vedla z Českých Budějovic do Krumlova, druhá zpět přes Budějovice s cílem na zámku Hluboká n/V. Celkem to bylo jen 84 km, ale takovými silničkami, že mnohým účastníkům trasa připadala dlouhá...
Vašek Kafka jr. spolu s Pavlem Národou najíždějí ke startu za úctyhodného řevu a oblaku kouře dvoutaktní závodní Zetky, vyrobené Zbrojovkou Brno v roce 1929.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cíl první etapy byl v Českém Krumlově na náměstí. Z Budějovic to do Krumlova sice není daleko, přímou cestou ani necelých třicet kilometrů. Jenže pořadatelé vybrali trasu malebnými a klikatícími jihočeskými silničkami, takže bylo nejen na co koukat, ale i dávat pozor a orientovat se v itineráři. Řadě účastníků tak etapa krátká rozhodně nepřipadala...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cíl 1.mezinárodní rallye historických automobilů České Budějovice 1966 byl na Hluboké n/Vlt., v areálu zámeckého parku, kam vůbec nebylo jednoduché všechny zúčastněné automobily naskládat. Dnes už je to nepředstavitelné, ale tehdy bylo závěrečné vyhodnocení jezdců i následný společenský večer se zábavou přímo v zámeckých prostorách... řízená Janem Remsem vjíždí do areálu zámku Hluboká n/Vlt. plného diváků. Tady následně probíhalo závěrečné vyhodnocení soutěže a poté společenský večer.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pondělí 20. června už bylo určeno jen pro sbalení a odjezdu účastníků domů. Nikoho nepřekvapovalo, že většina vozidel se na zpáteční cestu vydala po vlastní ose, vždyť tak i přijeli... vůz původně určený pro hraběte Kolowrata, přijel (po ose) z Prahy, aby svou účastí reprezentoval Národní technické muzeum. Tady již po soutěži, dekorovaný věncem za úspěšné umístění, se následné ráno připravuje na návrat domů. |