JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ŠKODA 445


Snímek vozu Škoda 445 na ulici v Liberci - foto Petr Hošťálek, 1960. Typ Škoda 445 vznikl v roce 1957 ze základního modelu Škoda 440 zástavbou silnějšího motoru 1 221 ccm (ze Sedanu 1201).
Zvnějšku se lišil jednoduchými vodorovnými žebírky v "nozdrách" masky a číselným označením na boku blatníků.

Výrobce: AZNP, Mladá Boleslav

V letech 1957-1959 bylo vyrobeno dle továrních údajů celkem 9 375 těchto vozů.
Technické údaje:

Motor: řadový čtyřválec OHV
Vrtání: Ø 72 mm
Zdvih: 75 mm
Obsah: 1 221 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 7
Výkon: 45 koní (33 kW) při 4 200 ot./min.
Max. kroutící moment: 84,3 Kgm při 4 200 ot./min.

Písty: z lehké slitiny
Klikový hřídel: z jednoho kusu, kovaný
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Pohon vačkového hřídele: řetězem
Časování rozvodu:
SZ-13°32" před HÚ, SK-53°51" po DÚ; VZ- 56°57" před DÚ; VK- 16°47" po HÚ
Ventilová vůle (za studena): sací ventil 0,15 mm, vyfukový ventil 0,20 mm

Karburátor: spádový Jikov 32 SOP
Doprava paliva: mechanickým membránovým čerpadlem PAL
Nádrž: v pravém zadním blatníku s vnějším zamykatelným uzávěrem
Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované ventilátorem
Objem chadící vody: 12 litrů
Mazání: tlakové, oběžné,
Olejové čerpadlo: zubové
Obsah oleje v motoru: cca 4 litry
Olejový filtr: s válcovou plstěnou vložkou
Kontrola mazání: kontrolkou ve sdruženém přístroji

Zapalování: bateriové 12V, s cívkou a rozdělovačem PAL-Magneton
Řízení předstaihu: odstředivé (rozsah 0° při 400 ot./min. - 26° při 2.000 ot./min.)
Pořadí zapalování: 1-3-4-2
Baterie: 12V/45 Ah
Dynamo: PAL-Magneton 12V/200 W

Spojka: jednolamelová, suchá, obložení Ferodo 2x Ø 200/130 síla 3,5 mm
Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, 3. a 4. rychlost synchronizovány
Převody:
1 - 4,27
2 - 2,46
3 - 1,59
4 - 1
Z - 5,61
Řazení: nepřímé, pákou pod volantem
Obsah oleje v převodovce: cca 1, 8 litru
Spojovací hřídel: se dvěma jehlovými jkřížovými klouby (Škoda -Whitaker)
Hnací náprava: zadní - kyvadlová
Soukolí zadního převodu: kuželové s obloukovým ozubením Gleason
Převod zadní nápravy: 1 : 4,78
Obsah oleje z rozvodovce: cca 2 litry

Podvozek: páteřová roura, vpředu s rozvidlením pro motor a přední nápravu
Přední osa: dělená, lichoběžníková s příčným listovým pérem (dole), nahoře pákové tlumiče
Zadní osa: dělená, kyvadlová, odpružená příčným listovým pérem (nahoře)
Tlumiče zadního pérování: teleskopické hydraulické
Řízení: šroubem a maticí
Nožní brzda: jednookruhová hydraulická, bubnová, na všechna kola
Ruční brzda: mechanická, bubnová, na zadní kola
Mazání podvozku: centrální, pedálem

Kola: 15" palcové plechové disky
Pneumatiky: 5,50 – 15

Rozvor: 2 400 mm
Rozchod vpředu: 1 210 mm
Rozchod vzadu: 1 250 mm

Délka vozu: 4 065 mm
Šířka: 1 600 mm
Výška: 1 430 mm
Světlost: 190 mm

Počet míst k sezení: 4
Pohotovostní váha vozu: 900 kg

Nejvyšší rychlost: 115 km/hod.
Spotřeba na 100 km: 8 l
Objem nádrže: 28 litrů (v pravém zadním blatníku)
foto Hošťálek
Silnější motor čtyřistapětačtyřicítky vybízel ke sportovnější jízdě, i když jízdní vklastnosti jinak sériového vozu s výkyvnou zadní nápravou nebyly nijak oslnivé: záběr je ze soutěže za polárním kruhem.
Škoda 445 na výřezu z reklamní fotografie Viléma Heckela.
foto Hošťálek (srpen 2011) Dochovaný velmi původní exemplář, patřící jednomu z členů jičínského Veteran Car Clubu. Jedinou změnou proti originálu jsou vyměněné (a nově lakované) přední blatníky, ale jde o změnu dobovou. Blatníky značně korodovaly a jejich výměna patřila tehdy mezi běžné opravy...