|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA nákladní typ 150 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" ERA - sidecary TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
8.11.2024 S - STADION S 2 5.11.2024 Motocykly civilní - EXPRESS Cucciolo - 1939/1952 4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
GULLIVERBrazilský moped s francouzským motorem Lavalette. Výrobce: L.Herzog Industries, Rio de Janeiro, Brasil
Mopedy Gulliver (jak se v Brazílii říkalo "motocicletas") byly logickým pokračováním výroby jízdních kol Gulliver.
Majitel firmy, pan Leon Herzog, razil zásadu, že musí být celé poskládané z velocipedových dílů vlastní výroby. V podstatě je pouze doplnil nakupovaným francouzským motorkem Lavalette, což byl v té době snad nejjednodušší sériově vyráběný pomocný motorek, určený k pohonu jízdních kol. Na snímku je moped Gulliver s motorem Lavalette v provedení z roku 1955 při předvádění na autosalonu v Rio de Janeiru. Jeho konstrukce byla vzorem jednoduchosti. Vycházela z jízdního kola a neměla, podobně jako některé tehdejší francouzské konstrukce, ani pérovanou přední vidlici.
Motor Lavalette neměl převodovku, pouze odstředivou spojku. K rozjezdu stačilo jen přidat plyn. To se ukázalo jako ideální, zvlášť pro dámy, pro které Leon Herzog vyráběl své mopedyl s dámským rámem.
Moped Gulliver nebyl odpérovaný, i vpředu si vystačil s obyčejnou vidlicí z jízdního kola a přední kolo dokonce nemělo žádnou brzdu.
Leon Herzog si byl dobře vědom účinků propagace.
Na snímku je záběr z reklamní akce, provázející představení mopedů Gulliver v roce 1955, kde se slibovalo ujetí 80 kilometrů s pouze jediným litrem benzínu...
Na pohledu zezadu je vidět tvar nádrže mopedu Gulliver, která měla praktickou schránku na nářadí a doklady.
Mopedy Gulliver se dělaly i v provedení s dvojitým pánským rámem. Fotografie je z předváděcí jízdy v roce 1955.
Velmi vzácná, dnes už historická fotografie samotného zakladatele firmy, pana Leona Herzoga, na jednom z prvních vyrobených mopedů Gulliver.
Zpracováno s použitím podkladů, poskytnutých pány Leonem a Alexem Herzogem z firmy L.Herzog Industries, Brasil a za pomoci Jiřího Bartuše (www.motomagazin.cz).
|