|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP JAWA 350 ccm typ 361 DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
19.3.2024 Č - ČEZETA - skútr (prototypy a vývoj) 15.3.2024 Ostatní - VCC Jindřichův Hradec - návrh plakety 13.3.2024 Š - ŠKODA Superb 640 |
|
STADION S 22 - 1964
Moped v původním nerenovovaném stavu - ZÁPŮJČKA
Moped Stadion S 22, který byl vrácen z exportu a následně jako nový, ale se slevou, prodán panu Václavu Kopencovi z Českých Budějovic. Ten se stal jedním z průvodců v Jihočeském motocyklovém museu a svůj moped dal bezplatně k disposici do exposice vývoje mopedů Stadion.
I přes dlouholeté užívání byl moped v excelentně dochovaném původním stavu.
V současné době už tento moped není součástí exposice (po úmrtí majitele Václava Kopence byl vrácen jeho vnukovi).
Technické údaje:
Motor: jednoválcový dvoutaktní v bloku s dvoustupňovou převodovkou Vrtání / Zdvih: Ø 38 mm x 44 mm Obsah: 49,8 ccm Výkon / otáčky: 1,6 ks při 5.400 ot.min. Karburátor: Jikov 2912 PS Elektrická výzbroj: setrvačníkové magneto PAL Objem nádrže: 5,6 l Parametry: Délka: 1 820 mm Šířka: 640 mm Výška: 1 025 mm Váha: 47 kg Spotřeba: 1,8 l / 100 km Max. rychlost: 45 km/hod.
Václav Kopenec
dlouholetý průvodce Jihočeského motocyklového musea se svým opečovávaným mopedem S 22 na zasněženém Piaristickém náměstí před kostelem, kousek od vchodu do musea. A obálka druhého dílu úspěšné Hošťálkovy knihy Československé mopedy 2, na kterou byla použita fotografie předku tohoto jeho mopedu. |