JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ČEZETA - skútr typ 502


502_Cezeta Dvoumístný skútr se samonosnou karoserií.

Výrobce:
České závody motocyklové, n.p., Strakonice
Technické údaje 502-00:

Motor: dvoutaktní jednoválec v bloku s převodovkou
Typ: 502-00 (jednovýfuk)
Počet válců: 1
Vrtání: Ø 58 mm
Zdvih: 65 mm
Objem válců: 171,7 ccm
Maximální výkon: 9,5 ks při 4.750 ot./min.
Kompresní poměr: 1 : 7,3
Max. kroutící moment: 1,27 kgm při 4.000 ot./min.
Počet hlavních ložisek: 3, kuličková 6304
Ojniční ložisko: válečkové
Hlava válce: hliníková, slitina ČSN 42 4330
Válec: ze šedé litiny, ČSN 42 2424
Chlazení: vzduchem, nucené větrákem
Zapalování: bateriové PAL 12 V s dynamospouštěčem
Baterie: dvě, 6V/12 Ah Startovací! spojené do série (pod sedlem)
Ukostření: kladný (+) pól
Dynamospouštěč: PAL 12V/90 W
Předstih: 3,5 mm před HÚ
Svíčka: PAL 14/240

Mazání: směsí oleje a benzínu v poměru 1 : 20
Karburátor: Jikov 2924 S 11 (Ø příruby 24 mm) monoblok
Spojka: vícelamelová, obložená korkem, v olejové lázni
Primární převod: řetězem 3/8"x 3/8", 54 článků, běžícím v olejové lázni
Převodový poměr: 40 : 21 zubů

Převodovka: v bloku s motorem
Počet rychlostí: 4
Převody:
1 – 1 : 15,76
2 – 1 : 8,80
3 – 1 : 6,36
4 – 1 : 5,08
Řazení: nožní, dvojzvratným pedálem po levé straně, se samočinným vypínáním spojky
Sekundární převod: zapouzdřeným válečkovým řetězem 1/2 x 5/16", 99+1 článek
Převodový poměr: 1 : 1,294

Rám: bezrámová konstrukce - samonosná karoserie z ocelového plechu
Pérování vpředu: tlačenou kývačkou s dvojicí teleskopů s hydraulickým tlumením
Zdvih předního pérování: 100 mm
Náplň tlumičů: 50 ccm hydraulického oleje
Pérování vzadu: kyvnou vidlicí s dvojicí teleskopů s hydraulickým tlumením
Zdvih zadního pérování: 100 mm
Náplň tlumičů: 50 ccm hydraulického oleje
Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční páčkou na pravé straně řidítek
Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem od nožního pedálu na pravé straně
Průměr brzdových bubnů: Ø 140 mm
Šířka obložení: 35 mm
Kola: 12", vzájemně vyměnitelná
Ráfky: 2,15 B x 12" dělené, upevněné šrouby k pětiramenné hvězdici náboje kola
Pneumatiky: 3,25 – 12 s duší

Délka: 2.000 mm
Šířka: 685 mm (přes řidítka)
Výška: 1.020 mm (bez plexiskla)
Rozvor: 1.345 mm
Světlost: 130 mm

Výška sedla: mm

Váha bez paliva: 142 kg
Pohotovostní váha: 150 kg
Povolené zatížení: 150 kg
Celková váha: 300 kg
Objem nádrže: 12 litrů
Náplň oleje v převodovce:

Spotřeba na 100 km: 3,3 litru (při rychlosti 55 km/hod.)

Nejvyšší rychlost: 83 km/hod.
Stoupavost s plným zatížením: 38%
1960
Titulní stránka I.vydání Technického popisu a jízdního návodu k Čezetě 502-00 a Čezetě 502-01.
1963
List s vyobrazením, základními technickými údaji a popisem skútru Čezeta typ 502-00 z katalogu
Motocykly a jízdní kola Sdružení národních podniků Strakonice,
vydaného v prvním čtvrtletí roku 1963.
1961
Čezeta 502 v běžném provozu, tady s dokoupeným ochranným potahem sedla a držáky rezervního kola na snímku pořízeném v Liberci před hotelem "Zlatý lev" - foto Hošťálek.