|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 AERO - MINOR TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
BMW 319Šestiválcový vůz vyšší střední třídy, vyráběný v letech 1934-1937. Výrobce: Bayerische Motoren- Werke A.G. München, Werk Eisenach Osobní vůz na stejném podvozku, jako slabší BMW 315, ale osazený značně silnějším dvoulitrovým motorem o 45 koních, který dával vozu velmi dynamické vlastnosti a až raketové zrychlení. Vyráběl se v celé řadě karosářských variant: jako zavřený dvoudvéřový (Limousine), kabriolet i polokabriolet (Cabrio-limousine), otevřený tourer, vojenský "Kübelwagen" a v dalších provedeních od různých externích karosáren.
Technické údaje:
Motor typ: BMW 319 Počet válců: 6, v řadě Vrtání: Ø 65 mm Zdvih: 96 mm Objem válců: 1.911 ccm Výkon: 45 ks při 4.200 ot./min. Kompresní poměr: 1:5,6 Blok motoru: odlitý ze šedé litiny vcelku s klikovou skříní Hlava motoru: ze šedé litiny Karburátory: dva, vertikální Solex 26 BFLV Filtr vzduchu: Knecht s olejem vlhčenou kovovou síťkou Ventily: visuté, v hlavě, ovládané tyčkami přes vahadla (OHV) Pohon vačkového hřídele: dvojitým řetězem Duplex Časování ventilů: sací otevírá 10°před HÚ Ventilová vůle studeného sacího ventilu: 0,3 mm Ventilová vůle studeného výfukového ventilu: 0,3 mm Počet ložisek klikového hřídele: 4, kluzná s bílou kompozicí Ojniční ložiska: kluzná s červenou kompozicí Chlazení: vodní, nucené, s pumpou a větrákem Objem chladiče: 7,5 litru Mazání: tlakové, oběžné, s olejem ve vaně motoru Množství oleje v motoru: 4 litry Olejový filtr: Elektron Elektrický systém: Bosch, bateriový, 6 Volt Rozdělovač: Bosch VE 6 AS 172 Zapalovací cívka: Bosch TK 6/1 Svíčky: Bosch DM 175 A 1 Pořadí zapalování: 1-5-3-6-2-4 Základní předstih: 40° před horní úvratí (12 mm před HÚ) Baterie: 6V / 75 Ah Dynamo: Bosch RG 90/6 - 1500 RK (6V / 90 W) Starter: Bosch BGC 0,5/6 - RS 28 P Uložení motory: tříbodové, v gumových silentblocích, se záchytem reakce čtvrtým silentblokem Spojka: suchá, jednolamelová, výrobce Fichtel & Sachs, typ K 10 Převodovka: čtyřrychlostní se synchronizací 3. a 4. stupně, výrobce ZF Převody: 1.rychlost - 1:3,66 2.rychlost - 1:2,22 3.rychlost - 1:1,51 4.rychlost - 1:1 Zpátečka - 1:3,67 Množství oleje v převodovce: 0,75 litru Přenos síly na zadní hnací nápravu: kardanem s kovovými klouby Hardy-Spicer Zadní náprava: pevná, typu Banjo, svařená z ocelových výlisků Převod zadní nápravy: 1:4,3 Množství oleje v rozvodovce: 0,75 litru Rám: trubkový, vepředu se skříňovou příčkou Zavěšení předních kol: nezávislé, na příčném listovém péru a trojúhelníkových ramenech Zadní pérování: podélnými listovými péry Tlumiče pérování: vpředu i vzadu pákové hydraulické Řízení: hřebenové Brzda nožní: čelisťová bubnová na všechna kola, ovládaná lany v bowdenech Brzda ruční: čelisťová bubnová na zadní kola, ovládaná lany v bowdenech Mazání podvozku: VOGEL, centrální, pedálem Kola: ocelová disková, upevněná čtyřmi šrouby - na přání drátěná, upevněná čtyřmi šrouby Rozměr ráfků: 3,25 D x 16" prohloubené Pneumatiky: 5,25 - 16 Tlak vpředu: 2,0 atü Tlak vzadu: 2,25 atü Rozvor: 2.400mm Rozchod vpředu: 1.153 mm Rozchod vzadu: 1.270 mm Délka vozu: 4.000 mm Šířka: 1.500 mm Výška: 1.550 mm Světlost: 180 mm Průměr otáčení: 10 m Vlastní váha vozu: 850 kg Celková přípustná váha vozu: 1.200 kg Maximální rychlost: 115 km/hod. Spotřeba benzínu: 11,5 litru / 100 km Spotřeba oleje: 0,1 - 0,2 litru / 100 km Nádrž: 40 litrů, v motorovém prostoru |