JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
8.10.2024
R - RENAULT 4CV
Auta - RENAULT 4CV - 1955
7.10.2024
B - BRUTAROVÁ Jaroslava

B.S.A. 500 OHV - Empire Star 1937


Klasický čtyřtaktní motocykl sportovního charakteru.

Výrobce:
Birmingham Smal Arms, Co. Ltd. Birmingham, England
Technické údaje BSA M-23 Empire Star:

Motor: jednoválcový čtyřtakt OHV
Vrtání: Ø 82 mm
Zdvih: 94 mm
Obsah: 496 ccm
Kompresní poměr: 1 : 6,5
Výkon / otáčky: 17 kW při 5.400 ot.min.
Ventilový rozvod: OHV zcela uzavřený
Válec motoru: litinový, speciálně vzduchem kalený
Hlava válce: příplatková dvouvýfuková
Výfuky: příplatkové horem vedené
Píst: z lehké hliníkové slitiny
Karburátor: Amal 274
Elektrická výzbroj: Lucas 6 V
Zapalování: Lucas dynamomagnetové
Elektrické vybavení: 6 Volt Lucas s ampérmetrem v nádrži
Baterie: 6V / 14 Ah
Mazání: oběžné se suchým karterem a manometrem v nádrži
Olejová nádrž: pod sedlem
Primární převod: řetězem ½“ x .305 in v olejové lázni
Sekundární převod: řetězem 1/2" x 1/2"

Převodovka: oddělená, BSA 4 rychlostní s nožním řazením (vpravo)
Převody sólo:
1.stupeň 1 : 14,3
2.stupeň 1 : 9,9
3.stupeň 1 : 6,3
4.stupeň 1 : 4,8

Převody side:
1.stupeň 1 : 15,6
2.stupeň 1 : 11,5
3.stupeň 1 : 7,3
4.stupeň 1 : 5,6


Rám: jednoduchý trubkový, letovaný do mufen, s oky pro připojení sidecaru
Přední vidlice: trubková paralelogramová s třecími tlumiči pérování a řízení
Pérování vpředu: centrálním spirálovým pérem
Pérování vzadu: nemá (pevný rám)

Přední brzda: čelisťová bubnová, ovládaná bowdenem od páčky (vpravo) na řidítkách
Zadní brzda: čelisťová bubnová, ovládaná táhlem od brzdového pedálu (vlevo)
Kola: 40-drátová
Přední ráfek: 2,15 x 20“
Zadní ráfek: 2,15 x 19“
Přední pneu: 3,25 - 20"
Zadní pneu: 3,25 (alternativně 3,50) - 19"

Parametry:
Rozvor: 1.370 mm
Délka: 2.170 mm
Šířka: 700 mm
Výška: 1.160 mm
Váha: 180 kg
Objem nádrže: 3,5 gall.
Spotřeba: 3,0 l / 100 km
Max. rychlost: 124 km/hod. (60 mph)