|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 JIKOV - karburátory motocyklové DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
BMW - motocykl typ R 3Jednoválcový motocykl firmy BMW, který měl vyplnit mezeru mezi typy R2 a R4, ale vyráběl se pouhý jeden rok, aby byl vzápětí nahrazen téměř stejným typem R35 (už ale s předními teleskopy). Výrobce: Bayerische Motoren- Werke A.G. München
Protože objemová třída do 200 ccm byla v meziválečném Německu zvýhodněna jak daňově, tak tím, že nevyžadovala řidičský průkaz, těšila se mimořádnému zájmu zákazníků a tak byla v programu prakticky každého výrobce motocyklů. Vesměs šlo o stroje vcelku svižně jezdící, pokud jel jezdec sám. Pro jízdu ve dvou, s tandemistou, byly ale dvoustovky poněkud slabé, zejména v kopcovitém terénu. Většina firem tedy do stejného podvozku alternativně montovala i motory 250 ccm, aby si zákazník mohl vybrat, přičemž cenový rozdíl obou provedení nebyl velký.
U BMW to vyřešili v roce 1936 uvedením na trh nové třístovky označované jako "Geländesport", která měla výkon oproti dvoustovce R2 téměř dvojnásobný. Cena typu R3 byla 1.050,- RM zatímco dvoustovka R2 stála 850,- RM a čtyřstovka R4 1.150,- RM. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Technické údaje typu BMW R3: MOTOR TYP: 203/1 Výrobní čísla: 20001 - 20740 Počet válců: 1 Uspořádání: stojatý jednoválec Vrtání: Ø 68 mm Zdvih: 84 mm Objem válců: 305 ccm Trvalý výkon: 11 ks při 4.200 ot./min. Kompresní poměr: 6 : 1 Ventilový rozvod: OHV (ventily v hlavě, ovládané tyčkami a vahadly) Hlava válců: snímatelná, z lehké hliníkové slitiny Válec: ze šedé litiny legované niklem Píst: z lehké slitiny Uložení klikového hřídele: v kuličkových ložiskách Zapalování: 6V bateriové Bosch Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek Dynamo: Bosch 6V-45W/70W Baterie: 6V Originální svíčka: Bosch W 175 T1 Mazání: oběžné s náplní v olejové vaně motoru Olejová pumpa: zubové čerpadlo Karburátor: SUM šoupátkový Spojka: suchá, jednolamelová, v setrvačníku motoru PŘEVODOVKA: TYP: 204/5 Počet rychlostí: 4 Převody: 1. rychlost – 1 : 3,6 2. rychlost – 1 : 2,18 3. rychlost – 1 : 1,35 4.rychlost - 1 : 1 Řazení: přímé, ruční pákou v H kulise po pravé straně rámu Přenos síly: kardanovým hřídelem s pružnou spojkou Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo Převodový poměr: 1 : 5,11 (sólo) nebo 1 : 5,63 (pro sidecar) RÁM: TYP: 203/1 Výrobní čísla: P 1001 - P 1740 Rám: lisovaný dvojitý Přední vidlice: lisovaná, nýtovaná Pérování vpředu: kyvná vidlice s krátkými tažnými raménky, odpruženými listovým pérem Přední brzda: bubnová čelisťová, ovládaná bowdenem ruční pákou na řidítkách Zadní brzda: bubnová čelisťová, ovládaná táhlem a nožním pedálem Kola: 19" drátová Ráfky: 26 x 3,5", ocelové prohloubené Pneumatiky: 3,50 – 19" SS ČÍSELNÉ ÚDAJE: Délka: 1.980 mm Šířka: 850 mm Výška: 950 mm Rozvor: 1.320 mm Světlost: 130 mm Výška sedla: 700 mm Vlastní váha: 149 kg (bez provozních náplní) Dovolené zatížení: 200 kg Objem nádrže: 12,5 litru Náplň oleje v motoru: 1,75 litru Spotřeba benzínu na 100 km: 3 litry Spotřeba oleje na 100 km: 0,1 litru Nejvyšší rychlost: 100 km/hod. Cena: 1.050,- RM o rok později snížená na 995,- RM (Říšských Marek) -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |