|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 STADION S 22 - 1962 (exportní) AERO - MINOR PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 OGAR 350 (Jawa) - 1948
Poslední aktualizace:
19.3.2024 Š - ŠKODA 420 P (Popular) Š - ŠKODA 420 Rapid Č - ČEZETA - skútr (prototypy a vývoj) |
|
KOVROVEC K-125
Motocykl, vyráběný továrnou ZiD (Zavod imeni Děgťareva) , Kovrov, SSSR.
Po roce 1945 dostala kovrovská zbrojovka vládní příkaz zahájit kromě výroby zbraní i výrobu lehkého dvoutaktního motocyklu DKW typ RT 125, k čemuž bylo z poraženého Německa dovezeno výrobní zařízení, demontované z továrny DKW ve Zwickau, která patřila koncernu Auto-Union.
Výroba teď už "sovětského" motocyklu, který dostal jméno Kovrovec K-125, byla zahájena již v roce 1946, kdy v první sérii bylo vyrobeno 280 strojů, zcela shodných s původní německou předlohou.
Kovrovec K-125 M (písmeno M znamenalo "moděrnizírovanyj") byl modernizovaný pouze jednoduchou přední teleskopickou vidlicí. Na obrázku je vzácně dochovaný stroj Martina Decarliho z Jižních Čech, pouze zapalovací cívka není originální...
U nás naprosto ojedinělý kus:
Kovrovec K 125 M v původním nerenovovaném stavu, spolu se svým majitelem Martinem Decarli na srazu historických vozidel ve Svatém Jánu 2009. |