|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 AERO - MINOR ZETOR 15 - traktor Svatební oznámení pro Libora Gýnu JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
BMW 309 Sport roadster - 1936
Unikátní sportovní verze vozu BMW 309 v zakázkové netovární karoserii.
Technické údaje:
Motor typ: BMW 309 Počet válců: 4, v řadě Vrtání: Ø 58 mm Zdvih: 80 mm Objem válců: 845 ccm Výkon: 22 ks při 3.650 ot./min. Kompresní poměr: 1:5,6 Blok motoru: samostatný, ze šedé litiny, přišroubovaný na hliníkový karter Hlava motoru: ze šedé litiny Karburátor: Solex 26 BFLV Difusor: Ø 20 mm Hlavní tryska: 97,3 Filtr vzduchu: Knecht s olejem vlhčenou kovovou síťkou Ventily: visuté, v hlavě, ovládané tyčkami přes vahadla (OHV) Pohon vačkového hřídele: dvojitým řetězem Duplex Časování ventilů: sací otevírá 10°před HÚ Ventilová vůle studeného sacího ventilu: 0,15 mm Ventilová vůle studeného výfukového ventilu: 0,15 mm Počet ložisek klikového hřídele: 2, kluzná s bílou kompozicí Ojniční ložiska: kluzná Chlazení: vodní, nucené, s pumpou a větrákem Objem chladiče: 6 litrů Mazání: tlakové, oběžné, s olejem ve vaně motoru Množství oleje v motoru: 2,5 litru Elektrický systém: Bosch, bateriový, 6 Volt Rozdělovač: Bosch VE 4 Zapalovací cívka: Bosch TK 6 Svíčky: Bosch DM 175 T 1 Pořadí zapalování: 1-3-4-2 Základní předstih: 0°(horní úvrať) Baterie: 6V / 60 Ah Dynamo: Bosch RG 90/6 - 1500 RK (6V / 90 W) Starter: Bosch AEA 0,4/6 - 1800 R Spojka: suchá, jednolamelová, výrobce Fichtel & Sachs, typ K 10 Převodovka: 4-rychlostní se synchronizací 3. a 4. stupně, výrobce Hurth Převody: 1.rychlost - 1:4,42 2.rychlost - 1:2,54 3.rychlost - 1:1,65 4.rychlost - 1:1 Zpátečka - 1:3,48 Množství oleje v převodovce: 0,75 litru Přenos síly na zadní hnací nápravu: kardanem s kovovými klouby Hardy-Spicer Zadní náprava: pevná, typu Banjo, svařená z ocelových výlisků Převod zadní nápravy: 1:5,85 Množství oleje v rozvodovce: 0,75 litru Rám: trubkový, vpředu se skříňovou příčkou Zavěšení předních kol: nezávislé, na příčném listovém péru a trojúhelníkových ramenech Zadní pérování: podélnými listovými péry Tlumiče pérování: vpředu i vzadu pákové hydraulické Řízení: hřebenové Brzda nožní: čelisťová bubnová na všechna kola, ovládaná lany v bowdenech Brzda ruční: čelisťová bubnová na zadní kola, ovládaná lany v bowdenech Mazání podvozku: VOGEL, centrální, pedálem Kola: ocelová disková, upevněná čtyřmi šrouby - na přání drátěná, upevněná čtyřmi šrouby Rozměr ráfků: 3,25 D x 16" prohloubené Pneumatiky: 5,25 - 16 Tlak vpředu: 2,0 atü Tlak vzadu: 2,25 atü Rozvor: 2.400mm Rozchod vpředu: 1.153 mm Rozchod vzadu: 1.220 mm Délka vozu: 3.800 mm Šířka: 1.440 mm Výška: 1.350 mm Světlost: 180 mm Průměr otáčení: 10 m Vlastní váha vozu: 550 kg (WK Tech.Daten: cca 750 kg) Celková přípustná váha vozu: 1.100 kg Maximální rychlost: 75 km/hod. Spotřeba benzínu: 8 - 9 litrů / 100 km Spotřeba oleje: 0,1 - 0,2 litru / 100 km Nádrž: 35 litrů, v motorovém prostoru
V této podobě byl dodáván samotný podvozek typu 309, pokud si zákazník chtěl nechat zhotovit karoserii dle vlastního přání u jiné specialisované firmy, což v případě BMW byly nejčastěji Gläser (Dresden), Autenrieth (Darmstadt) nebo Drauz (Heilbron).
Nárazník byl ale dost výjimečný, protože typ 309 jako nejmenší a nejlevnější BMW byl většinou dodáván bez nárazníku. |