![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 MANET 90 - 1949 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
14.7.2025 Š - ŠKODA 633 10.7.2025 R - RENAULT 4CV P - PRAGA - nákladní typ RND (poválečný) |
|
MOTOR BD 1S 38 A-52Z rozhodnutí podnikového ředitele A. Železného se mělo udělat dalších deset ověřovacích kusů tohoto typu (s třecí kladkou na přední kolo) a že to měl na starost inženýr Jandík.
To, že se v Českých Budějovicích zkouší nové kolo s miniaturním motorkem, pohánějícím třecím válečkem přední kolo, se mezi odbornou veřejností samozřejmě neutajilo a tak si tehdejší motoristický tisk žádal informace. Dokonce přišel do továrny dopis od tehdejšího autoklubu, žádajícího zapůjčení prototypů ke zkušebním jízdám.
V protokolu nechyběly naměřeny parametry a byl doplněn několika fotografiemi, včetně jedné fotografie ze zkušební jízdy a jedné reklamní, kde vedle něj pózovala do sportovního kompletu oblečená "soudružka". Jenže Antonín Železný zatím zdaleka ještě nevěděl, zda se v budějovickém Motor-Unionu výrobek skutečně vyrábět bude a tak zakázal jakékoliv z těchto fotografií zveřejnit. Bylo to od něj, jak ukázal čas, dost prozíravé, protože k rozhodnutí o sériové výrobě pomocného velomotorku nakonec nedošlo. Díky tomu všechny fotografie, které si na těchto stránkách můžete prohlédnout, mají zde svou premiéru... |