|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 AERO - MINOR PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
INDIAN, modelová řada 1938
motocykly firmy
Indian Motorcycles Company, Springfield, Mass., U.S.A.
Technické údaje modelu 438:
Motor: řadový čtyřválcový čtyřtakt, vzduchem chlazený Válce: ze šedé litiny, lité po dvou Vrtání: Ø 69.5 mm Zdvih: 82,5 mm Obsah: 1.265 ccm Ventilový rozvod: IOE (výfukové ventily zespodu, sací nad nimi) Mazání: cirkulační tlakové, s kontrolním tlakoměrem Zapalování: šestivoltové, bateriové, s cívkou a rozdělovačem Elektrická výzbroj: baterie 6 V / 29 Ah, dynamo Auto–Lite, el. houkačka Osvětlení: reflektor s dvouvláknovou žárovkou, konc. lampa kombinovaná se stoplampou Objem benzínové nádrže: 15,5 litrů Objem olejové nádrže: 2,82 litru Převodovka: třírychlostní, sešroubovaná do bloku s motorem Řazení: ruční, pákou po pravé straně nádrže Spojka: vícelamelová, v oleji, ovládaná kolébkovým nožním pedálem Sekundární převod: válečkovým řetězem Rám: dvojitý trubkový, natvrdo letovaný do rámových spojek Přední vidlice: trubková Indian, odpérovaná listovým pérem Kola: 18" palcová, drátěná, vzájemně vyměnitelná Pneu: 4,00 - 18 SS (s drátem) Parametry: Délka: Šířka: Výška: Rozvor: 1.550 mm Váha: 240 kg Spotřeba: l / 100 km Max. rychlost:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Druhým nejsilnějším strojem programu 1938 byl vidlicový dvouválec Indian Chief, označený buď jako model 338 B (s bateriovým zapalováním), nebo jako model 338 M (s magnetovým zapalováním).
Technické údaje modelu 338 B (338 M):
Motor: vidlicový dvouválcový čtyřtakt, vzduchem chlazený Vrtání: Ø 82.55 mm Zdvih: 112,71 mm Obsah: 1.200 ccm Válce: ze šedé litiny Písty: z lehké hliníkové slitiny "Lynite" Hlavy válců: z lehké hliníkové slitiny, snímatelné Ventilový rozvod: SV - spodové ventily Mazání: cirkulační, se suchým karterem, s náplní oleje v nádrži Zapalování: šestivoltové, bateriové, s cívkou a rozdělovačem (magnetové) Elektrická výzbroj: baterie 6 V / 29 Ah, dynamo Auto–Lite, el. houkačka Osvětlení: reflektor s dvouvláknovou žárovkou, konc. lampa kombinovaná se stoplampou Objem benzínové nádrže: 13 litrů Objem olejové nádrže: 1,9 litru Převodovka: třírychlostní, sešroubovaná do bloku s motorem Převodovka na přání: čtyřrychlostní, nebo pro sidecar se zpátečkou Řazení: ruční, pákou po pravé straně nádrže Spojka: vícelamelová, v oleji, ovládaná kolébkovým nožním pedálem Sekundární převod: válečkovým řetězem 5/8 x 3/8 Rám: dvojitý trubkový, natvrdo letovaný do rámových spojek Přední vidlice: trubková Indian, odpérovaná listovým pérem Kola: 18" palcová, drátěná, vzájemně vyměnitelná Pneu: 4,00 - 18 SS (s drátem) Firestone nebo Goodyear Parametry: Délka: Šířka: Výška: Rozvor: 1.550 mm Váha: 220 kg Spotřeba: l / 100 km Max. rychlost:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Strojem tradiční obsahové třídy 750 ccm (45 cu.inch.) byl v roce 1938 dvouválcový Indian Sport Scout, označený buď jako model 638 B (s bateriovým zapalováním), nebo jako model 638 M (s magnetovým zapalováním).
Technické údaje modelu 638 B (638 M):
Motor: vidlicový dvouválcový čtyřtakt, vzduchem chlazený Vrtání: Ø 73 mm Zdvih: 88,9 mm Obsah: 745 ccm Válce: ze šedé litiny Písty: z lehké hliníkové slitiny "Lynite" Hlavy válců: z lehké hliníkové slitiny, snímatelné Ventilový rozvod: SV - spodové ventily Mazání: cirkulační, se suchým karterem, s náplní oleje v nádrži Zapalování: šestivoltové, bateriové, s cívkou a rozdělovačem (magnetové) Elektrická výzbroj: baterie 6 V / 29 Ah, dynamo Auto–Lite, el. houkačka Osvětlení: reflektor s dvouvláknovou žárovkou, konc. lampa kombinovaná se stoplampou Objem benzínové nádrže: 13 litrů Objem olejové nádrže: 1,9 litru Primární převod: řetězem Triplex v olejové lázni Převodovka: třírychlostní, sešroubovaná do bloku s motorem Převodovka na přání: čtyřrychlostní, nebo pro sidecar se zpátečkou Řazení: ruční, pákou po pravé straně nádrže Spojka: vícelamelová, v oleji, ovládaná kolébkovým nožním pedálem Sekundární převod: válečkovým řetězem 5/8 x 3/8 Rám: trubkový, jednoduchý, natvrdo letovaný do rámových spojek Přední vidlice: paralelogramová, odpérovaná centrálním spirálovým pérem Tlumič pérování: třecí, stavitelný Tlumič řízení: třecí, stavitelný Kola: 18" palcová, drátěná, vzájemně vyměnitelná Pneu: 4,00 - 18 SS (s drátem) Firestone nebo Goodyear Parametry: Délka: Šířka: Výška: Rozvor: 1.410 mm Váha: 200 kg Spotřeba: l / 100 km Max. rychlost:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nejlehčím strojem výrobního programu byl v roce 1938 dvouválcový Indian Junior Scout, který měl označení 538 a byl standadně vybaven bateriovým zapalováním.
Zapalování magnetové bylo u tohoto stroje výhradně jen na zvláštní objednávku a samozřejmě za příplatek.
Jako pouhá, byť dvouválcová, pětistovka platil v Americe tento stroj za malý, spíš za hračku pro kluky nebo mladé dámy než opravdový motocykl. To je ostatně zřejmé i z tohoto reklamního snímku z prospektu, kde je vyobrazen s mladíkem a velmi mladou slečnou.
Technické údaje modelu 538
Motor: vzduchem chlazený vidlicový dvouválec v úhlu 42° Vrtání: Ø 63,5 mm Zdvih: 77,78 mm Obsah: 498 ccm Hlavy válců: snímatelné Písty: z lehkého kovu "Lynite" Hlavní ložiska: válečková Mazání: oběžné, se suchým karterem Spojka: vícelamelová v olejové lázni Primární převod: dvojitým řetězem s napínákem, v olejové lázni Převodovka: třírychlostní, ručně řazená Sekundární převod: válečkovým řetězem, rozměru 5/8“ x ¼“ Rám: trubkový, jednoduchý Přední vidlice: Indian trubková, paralelogramová, s centrálním spirálovým pérem Mazání: Alemitové mazničky na všech potřebných místech Rozvor: 1 340 mm Kola: drátová, vzájemně výměnná, s prohloubenými ráfky SS 18“ Pneumatiky: 3,30 – 18 SS (Firestone nebo Goodyear) Brzdy: vnitřní, bubnové čelisťové na obou kolech Zapalování: bateriové 6 V (magnetové Splitdorf za příplatek, pouze na objednávku) Baterie: Willard 6 V / 29 Ah Dynamo: Auto-Lite s regulací třetím uhlíkem Osvětlení: reflektor s velkým i tlumeným světlem, zadní lampa kombinovaná se Stop světlem Výzbroj: ampérmetr, elektrická houkačka, skříňka se soupravou nářadí Nosič zavazadel: trubkový Stojany: pro přední i pro zadní kolo, oba sklápěcí Nádrž: dvojdílná, zakrývající horní rámovou rouru, výpustné kohouty na obou stranách Obsah benzínu: 9 litrů Obsah oleje: 1,8 litru Lakování: rudé (du Pont-Indian de luxe) se zlatými linkami Váha: 162 kg
Zpracováno podle prospektu z archivu Jihočeského motocyklového musea
|