|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 2010 - Renovace motoru A.K.D. PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 DŘEVOPLYN - náhradní paliva TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
3.9.2024 J - JAWA 350 - pérák O - OGAR 350 (Jawa) - 1948 M - MANET S 125 - skútr |
|
AERO nákladní typ 150
Nákladní vůz Aero 150 byla licenční výroba původní konstrukce automobilu Škoda 150 (tovární označení typu 943) firmy Škoda ASAP Mladá Boleslav.
Výrobu tohoto lehkého nákladního automobilu dostala továrna Aero dostala po válce vládním příkazem.
Aero 150
tady už s inovovanou maskou, přidaným bíle smaltovaným znáčkem Aero a novými bočnicemi kapoty. Kabina má ale stále ještě dveře otvírané "proti větru"... Snímek je z Novin leteckých závodů, vydaných k dvouletce.
Drobnou změnou byly nové krycí matky ložisek kol (rádkapny), na nichž se místo původního škodováckého znaku objevil tradiční nápis Aero. Pozoruhodné je, že v době všeobecného poválečného nedostatku byly odlévané z mosazi...
Ukázka vzácně dochovaného vozu Aero 150 - majitel p. Raška z Frenštátu pod Radhoštěm. Náhrada původní zadní dvojmontáže jednoduchými pneumatikami rozměru 10,50 - 16 byla koncem padesátých a začátkem šedesátých let velmi častá.
Původní interiér vozu Aero 150 měl podle své škodovácké předlohy elegantní výlisek palubní desky ve stylu osobních automobilů Škoda z předválečných let.
Na snímku pohled do interiéru dochovaného originálního vozu pana Rašky z Frenštátu pod Radhoštěm. |