JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


TIZ - AM 600


TIZ AM 600 zleva Těžký čtyřtaktní motocykl, vyráběný podle vzoru B.S.A. v předválečných letech v sovětském městě Taganrog.

Výrobce:
Taganrogskij Instrumentalnyj Zavod, Taganrog, CCCP
TIZ AM 600 zprava
TIZ AM 600 v názorné kresbě, tak jak se objevil v našem poválečném motoristickém tisku.
Technické údaje TIZ AM-600

Motor
Typ: 4-taktní, jednoválcový
Vrtání: Ø 85 mm
Zdvih: 105 mm
Kompresní poměr: 1 : 5
Maximální výkon: 16,5 ks (12, 1 kW) při 3.800 ot./min.
Daňový výkon (dle SSSR): 2,28 ks
Sklon válce: 25° dopředu
Spalovací prostor: typ „Ricardo“
Materiál válce: legovaná litina
Materiál hlavy: legovaná litina
Materiál pístu: slitina hliníku
Počet pístních kroužků: 3 (2 těsnící, 1 stírací)
Hlavní ložiska: kuličková 62x25x17
Karburátor: LENKARZ K 17 (typ Amal)
Upevnění motoru do rámu: ocelovými svorníky
Náhon rozvodu: čelními koly s rovným ozubením
Diagram rozvodu:
SO 25°před HÚ (6,1 mm)
SZ 65°po DÚ (60,1 mm)
VO 65°před DÚ (60,1 mm)
VZ 25°po HÚ (6,1 mm)
Vůle sacího ventilu: 0,12 - 0,15 mm
Vůle výfukového ventilu: 0,17 – 0,20 mm
Kontrola oleje: tyčková měrka v karteru
Kontrola tlaku oleje: manometrem na desce přístrojů
Obsah oleje v motoru: 1,2 litru (u modelu 1939)
2,2 litru (u modelu 1940)
Zapalování: magnetem
Svíčky: se závitem M 18

Spojka: vícelamelová suchá
Primární převod: řetězem

Převodovka
Typ: čtyřrychlostní
Řazení: ruční, kulisové
Řadící páka: po pravé straně nádrže
Startování: nožním pedálem po pravé straně
Převody:
1.stupeň – 1 : 2,98
2.stupeň – 1 : 2,06
3.stupeň – 1 : 1,32
4.stupeň – 1 : 1
Celkové převody na zadní kolo:
1.stupeň – 1 : 17,376
2.stupeň – 1 : 12,144
3.stupeň – 1 : 7,780
4.stupeň – 1 : 5,895

Rám
Typ: Dvojitý, trubkový, šroubovaný
Přední vidlice
Typ: paralelogramová s centrální spirálovým pérem
Tlumič pérování: třecí, stavitelný
Tlumič řízení: třecí, stavitelný
Stojan hlavní: sklopný pod zadní kolo
Stojan pohotovostní: boční opěrka (vlevo)

Rozměry a váhy:
Rozvor: 1.420 mm, 1.430 mm
Délka: 2.170 mm
Šířka přes řidítka: 850 mm
Výška přes tlumič řízení: 970 mm
Vlastní váha (sólo): 185 kg
Užitečné zatížení: 200 kg
Nejmenší radius (poloměr) otáčení: 2.125 mm
Světlost: 125 mm

Spotřeba benzínu na 100 km: 6 litrů (sólo)
7 litrů se sidecarem
Spotřeba oleje na 100 km: 0,35 litru
Maximální rychlost: 95 km/hod.

Ovládací prvky a výzbroj:
Tachometr
Tlakoměr oleje
Ampérmetr
Spínač světel (v nádrži)
Baterie 6V/16 Ah
Reflektor s dálkovým klopeným a parkovacím světlem
Zadní svítilna
Svítilna palubní desky
Přepínač světel na řidítkách
Elektrická houkačka
Nářadí
TIZ AM 600 v exposici Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.