![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 STADION závodní silniční - 1960 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka"
Poslední aktualizace:
16.4.2025 Tiskové zprávy - 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013 14.4.2025 Tiskové zprávy - Zemřela Jaroslava BRUTAROVÁ Ostatní - Rudolfinum - Zbraslav 2025 - plaketa |
|
ŠKODA 860Výrobce: Automobilní oddělení Škoda a.s., Mladá Boleslav ASAP, Akciová společnost pro automobilový průmysl, Ředitelství v Praze II., Vodičkova 38.
Vůz byl poprvé představen na Pražském autosalonu v roce 1929, kde byl vystaven jeden podvozek, pro větší efekt celý provedený v chromu, dále jeden vůz v provedení kabriolet a dva vozy čtyřdveřové, uzavřené.
Technické údaje Škoda 850:
Motor: čtyřtaktní řadový osmiválec Vrtání: Ø 75 mm Zdvih: 110 mm Obsah: 3.880 ccm Kompresní stupeň: 1 : 5,6 Výkon: 60 koní (44,1 kW) při 3.000 ot./min. Ventilový rozvod: SV (spodové ventily) Písty: z lehké slitiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 9, kluzných Karburátor: Zénith U 42 nebo Zénith UP 36 Doprava paliva: nassavačem Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované ventilátorem Objem chadící vody: Mazání: tlakové, oběžné, s provozní náplní oleje v karteru Olejové čerpadlo: zubové Olejový filtr: obtokový, externě montovaný Zapalování: bateriové, Scintilla 12V, rozdělovač s odstředivým regulátorem předstihu Baterie: 6V/50 Ah, uzemněn - pól (záporný) Dynamo: Scintilla 12V/80 W, později Scintilla 12V/100 W Spojka: vícelamelová, suchá Převodovka: tříychlostní se zpátečkou, bez synchronizace Pohon zadní nápravy: kardanovým hřídelem Hnací náprava: zadní - pevná typu "banjo" Převod zadní nápravy: 1 : 4,4 Podvozek: nýtovaný žebřinový rám Přední osa: pevná, zavěšená na podélných listových pérech, pákové tlumiče Zadní osa: pevná, zavěšená na podélných listových pérech Řízení: šroubem a maticí Nožní brzda: mechanická, bubnová, s posilovačem Bosch-Dewandre, na všechna kola Ruční brzda: mechanická, bubnová, na zadní kola Mazání podvozku: tukem, tlakovou maznicí Kola: drátěná, upevněná pěti šrouby, ráfky ploché, s děleným okrajem Pneumatiky: Balon 32 x 6,5 SS (což odpovídá rozměru 6,50 - 20) Rozvor: 3.570 mm Rozchod vpředu: 1.400 mm Rozchod vzadu: 1.400 mm Délka vozu: 5.425 mm Šířka: 1.750 mm Váha podvozku: dle provedení 1.265 - 1.350 kg Pohotovostní váha vozu: dle karoserie 1.850 - 2.000 kg Rychlost: maximální 110 km/hod., minimální 4 km/hod. Spotřeba paliva: 14 - 15 kg benzínu na 100 km (cca 17 litrů) Spotřeba oleje: 0,3 kg na 100 km Nádrž: vzadu na konci chassis, obsah 55 litrů K normální výbavě vozu patřilo: Úplné elektrické osvětlovací a spouštěcí zařízení, ruční a elektrická houkačka, hledací reflektor (u uzavřené karoserie zevnitř ovládaný), 2 reservní kola, přední i zadní nárazníky, standardní kufr a nářadí.
Ceny v roce 1930:
Kompletní podvozek: 99.000,- Kč Phaeton (otevřený 6-7 sedadlový vůz): 115.000,- Kč Limusina: 125.000,- Kč Cabriolet: 155.000,- Kč Faux Cabriolet: 160.000,- Kč Za hlavou válců je vidět externě montovaný krabicovitý filtr oleje, do obtoku zapojený vně vedenými trubkami. Sběrné výfukové potrubí mělo dvě dolů směřující příruby. byl klasika - lisované podélníky, vyhnuté přes zadní nápravu s příčkami spojené nýtováním. Obě nápravy pevné, zavěšené na podélných listových pérech, přední kovaná, zadní typu "banjo", svařená ze dvou ocelových výlisků. Brzdy mechanické čelisťové s posilovačem. Vozy Škoda 860 měly 20-palcová kola, vůz na snímku, určený na výstavu v roce 1929, byl osazen v té době už opticky zastaralými paprskovými koly "Sankey", svařenými ve švu ze dvou polovin ocelových plechových výlisků. Většina ostatních osmsetšedesátek dostala do vínku luxusní a mnohem efektnější kola drátěná... Velmi luxusně vypravený 6-7 sedadlový vůz s odsouvací skleněnou přepážkou za řidičem, fascinující svými rozměry - především délkou, znásobenou ještě rozměrným kufrem a dvojicí rezervních kol za ním. Druhá řada sedadel byla sklopná, ve složeném stavu schovaná v podlaze. |