![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 OHV model F - 1929 JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 AERO - MINOR Svatební oznámení pro Libora Gýnu 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2
Poslední aktualizace:
13.4.2021 Motocykly civilní - B.S.A. 500 OHV, typ Empire Star - 1937 B - B.S.A. 500 OHV - Empire Star 1937 12.4.2021 A - AERO - MINOR, závodní verze |
|
ZÜNDAPP KS 600
Silný sportovní motocykl, určený nejen pro sólo jízdu, ale i pro rychlou jízdu se sidecarem.
Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland
Technické údaje:
Motor: čtyřtaktní vzduchem chlazený dvouválec OHV Počet válců: 2 Uspořádání: plochý dvouválec – boxer Vrtání x zdvih: Ø 75 mm x 67,6 mm Objem válců: 597 ccm Maximální výkon: 28 ks při 4.700 ot./min. Kompresní poměr: Ventilový rozvod: OHV (ventily v hlavě, ovládané tyčkami a vahadly) Ojniční ložiska: jehlová s klecemi, běžící v půlených ojničních okách Písty: z hliníkové slitiny s rovným dnem a zahloubeními pro ventily, á 2 těsnící a 1 stírací kroužek Zapalování: bateriové 6 V s přerušovačem a dvojvývodovou cívkou Dynamo: Noris DS 6/50/70 Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek Originální svíčky: Mazání: tlakové oběžné s náplní v olejové vaně motoru Olejová pumpa: zubové čerpadlo, poháněné od kol rozvodu Karburátory: jeden, přírubový dvoušoupátkový Amal Ø 25,4 mm, typ M 76/451 L Spojka: vícelamelová, v setrvačníku motoru Převodovka: řetězová Zündapp, sešroubovaná do jednoho celku s motorem Počet rychlostí: 4 Řazení: nožní, s pomocnou ruční pákou Přenos síly: kardanovým hřídelem Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo Převod: sólový 7 : 38 sidecarový 6 : 38 Rám: dvojitý uzavřený, lisovaný z ocelového plechu, vzadu bez pérování Přední vidlice: paralelogramová lisovaná s dvojicí spirálových per a olejovým tlumičem Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná táhlem pomocí nožního pedálu na pravé straně Kola: 19" drátová, vzájemně výměnná Ráfky: rozměru 3 x 19, ocelové prohloubené Pneumatiky: 3,50 – 19 s duší Sedlo: gumové, výkyvné s centrální spirálovou pruřinou Parametry Délka: 2.150 mm Šířka: 815 mm Výška: 900 mm Světlost: 130 mm (pod motorem) Výška sedla: 720 mm Vlastní (pohotovostní) váha: 195 kg Objem nádrže: 15 l Náplň oleje v motoru: cca 2 l Spotřeba na 100 km: sólo 4,5 litru se sidecarem 6 litrů Spotřeba oleje na 100 km: 0,15 litru Nejvyšší rychlost: sólo 145 km / hod. se sidecarem 110 - 115 km / hod.
Výrobní čísla:
Rok výroby: 1938 ................. 500 001 - 500 100 1939 ................. 500 101 - 504 303 1940 ................. 504 304 -> Dobře je vidět dlouhé tyčky ventilovéhom rozvodu OHV i rozvodové soukolí se šikmým ozubením. Větší kolo na vačkovém hřídeli bylo kvůli tichosti chodu a měkkosti záběru z Novotexu (umělé hmoty, skládající se z mnoha vrstev tkaniny, slisované pod tlakem a za vysoké teploty s pryskyřicí. Na předním konci klikového hřídele je patrné dynamo Noris, které mělo integrovaný přerušovač zapalování. Jeho pootáčením (lankem od páčky na řidítkách) bylo možné měnit předstih. Dvouvývodová zapalovací cívka byla uložena podélně, pod horním krytem motoru. V prostoru za ní měl své místo karburátor, společný pro oba válce.
Zündapp KS 600 s jednotným (Einheits-) vojenským sidecarem v civilním lakování ve dvou barvách, s olinkováním a ochranným průhledným štítem v podobě, v jaké byl v omezeném množství smontován po znovuzahájení výroby v roce 1949, po druhé světové válce.
Motocykl až na pár bezvýznamných změn, např. vyšší schránka na nářadí (na nádrži), odpovídal předválečné a válečné výrobě. Jedná se o tovární snímky, pořízené přímo před branou závodu. |