![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1961 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
DKW sidecaryNěmecká továrna, vyrábějící od roku 1922 motocykly pod značkou DKW. Od roku 1928 se stala největším výrobcem motocyklů na světě. Její program tvořil širokou paletu dvoutaktních strojů, od malých jednoválcových motokol 100 ccm až po těžké dvouválce 600 ccm. Mnoho typů motocyklů DKW bylo schopno provozu se sidecarem. Kupříkladu jednoválcový lehký typ E 200, disponující pouze 4-koňovým motorem, který se vyráběl v letech 1925-1928, uvezl nejen případného spolujezdce na tandemu, ale jak ukazuje dobová fotografie, dokázal utáhnout i lehký sidecar s hliníkovou karoserií. Velkou výhodou pro provoz se sidecarem byla stejná, vzájemně zaměnitelná kola s výsuvnými osami, což umožňovalo mít s sebou na sidecaru montovanou rezervu. Doutníková karoserie je sice podobná továrnímu provedení ze Spandau, ale její zavěšení do obloukového rámu spíše připomíná řešení sidecarů TAP (Tlustoš, Kbely) nebo patentovaného provedení firmy Tůma Žižkov. Na fotografii v továrnou nabízené kombinaci se sidecarem firmy Stoye (Leipzig). Reflektor na boku sidecaru není původní, je úlitbou dnešnímu provozu. Z této tovární fotografie je zřejmé, jak vypadal ve služebním provedení dvouválcový typ DKW SB 500 s rozvážkovým skříňovým sidecarem od firmy Stoye (Leipzig), dodávaný německým říšským poštám. Podle typu panelových řidítek se jedná o stroj vyrobený před rokem 1936, čemuž odpovídá i zatím ještě civilní poznávací značka. Po vypuknutí války dostaly pošty novou poznávací značku začínající písmeny RP (Reichs-Post). |