|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP JAWA 500 OHC model 15 - 1953 SIDECARY - přehled výrobců 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" |
|
STANDARD - Superior 500
Malý "lidový" dvousedadlový vůz s páteřovým rámem a vodou chlazeným dvouválcovým dvoutaktním motorem umístěným vzadu.
Výrobce: Standard Fahrzeugfabrik GmbH, Stuttgart - Feuerbach
Standard Superior byl příkladně konstruovaný malý vůz s páteřovým rámem, vzadu umístěným motorem a nezávisle pérovanými koly, zavěšenými na příčných listových pérech.
Byl stavěn na základě patentované konstrukce „Chrousta“ (Maikäfer – Kleinwagen), kterou Wilhelm Gutbrod, majitel firmy Standard Fahrzeugfabrik GmbH, získal v roce 1932 od diplomovaného inženýra Josefa Ganze. Vůz se kupodivu nedočkal žádného zvláštního úspěchu, ačkoliv jeho konstrukce vypadala velmi slibně.
Motor:
Řadový dvoutaktní dvouválec, sešroubovaný do jednoho celku s převodovkou a rozvodovkou zadní nápravy Vrtání: Ø 67 mm Zdvih: 70 mm Obsah: 494 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon: 16 koní při 3 000 ot./min. Písty: z lehké slitiny, s deflektorem Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 4, válečková Karburátor: Zenith 26 VEHG (s olejem vlhčeným filtrem) Doprava paliva: samospádem Chlazení: vodní, thermosyfonové Objem chadící vody: 8 litrů Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Zapalování: dynamobateriové 6V Baterie: 6 V / 60 Ah, vzadu v motorovém prostoru Dynamostarter: Bosch Dynastart 6V Spojka: vícelamelová, suchá Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, bez synchronizace Převody: 1 - 3,5 2 - 2,35 3 - 1,53 4 - 1 Hnací náprava: zadní, bez diferenciálu - výkyvné polonápravy Převod zadní nápravy: 1 : 6,3 Podvozek: páteřový, s centrální rourou a přišroubovaným hnacím agregátem Přední osa: dvě příčná listová péra nad sebou Zadní osa: dvě příčná liostová péra nad sebou Tlumiče pérování: Řízení: hřebenové Nožní brzda: mechanická pásová na zadní kola (od roku 1934 na všechna kola) Ruční brzda: mechanická pásová na zadní kola Mazání podvozku: Kola: disková ocelová, upevněná čtyřmi šrouby Pneumatiky: motocyklové, 3,00 – 19, za příplatek balonové 3,50 - 19 Karoserie: překližková, potažená koženkou Rozvor: 2 000 mm Rozchod vpředu: 1 050 mm Rozchod vzadu: 950 mm Délka vozu: 4 230 mm Šířka: 1 600 mm Výška: 1 680 mm Váha podvozku: 270 kg Vlastní váha uzavřeného vozu: 490 kg Dovolené zatížení: kg Celková váha: kg Nejvyšší rychlost: 80 km / hod. Spotřeba na 100 km: 8 litrů Objem nádrže: 18 litrů, vzadu v motorovém prostoru Alternativně byl dodáván také jako Standard Superior 400 s motorem: Vrtání: Ø 60 mm Zdvih: 70 mm Obsah: 396 ccm Výkon: 12 ks při 3.000 ot./min. Max. rychlost: 70 km /hod. Spotřeba na 100 km: 7 litrů |