|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 MANET 90 - 1949 JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954
Poslední aktualizace:
8.11.2024 S - STADION S 2 5.11.2024 Motocykly civilní - EXPRESS Cucciolo - 1939/1952 4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
MOSKVIČ 423 - Combi
Výrobce:
MZMA Moskva (Moskevský závod malolitrážních automobilů) Kombi varianta (nebo také STW) základního typu Moskvič 402 byla uvedena na trh počátkem roku 1957. Jednalo se o čtyřdvéřovou karoserii s pátými, do strany otevíranými, dveřmi v zádi vozu. Po sklopení zadního sedadla měla ložná plocha rozměry 1.473 mm x 1.220 mm a dovolený náklad takto upraveného vozu směl být, slovy výrobce, 250 kg.
V polovině roku 1958 dostal Moskvič 423 nový motor s ventilovým rozvodem OHV, s čímž souvisela i změna typového označení na Moskvič 423 N (nový).
Motor měl obsah válců zvýšený z původních 1.220 ccm na 1.358 ccm a jeho výkon stoupl na 45 koní (33 kW). O konce roku 1959 se pak místo původní třístupňové převodovky začala montovat nová převodovka čtyřstupňová.
Technické údaje Moskviče 423 N (dle továrního prospektu):
Motor: řadový čtyřválec OHV Vrtání: Ø 76 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 1.360 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6,7 Výkon: 45 ks / 4.500 ot./min. Maximální kroutící moment: 8,8 Kgm Písty: z lehké slitiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: Pohon vačkového hřídele: Karburátor: Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Chlazení: vodní, nucené s pumpou a termostatem Objem chadící vody: litru Mazání: tlakové, oběžné Náplň oleje v motoru: litru Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: dynamobateriové 12V Baterie: 6 V / 54 Ah, ukostřen minus pól Dynamo: 6V / 220 W Spojka: jednolamelová, suchá s hydraulickým ovládáním Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, 2., 3. a 4. rychlost synchronizovány Náplň oleje v převodovce: 0,8 litru Řazení: pákou pod volantem Převody: 1. stupeň - 1 : 3,81 2. stupeň - 1 : 2,42 3. stupeň - 1 : 1,45 4. stupeň - 1 : 1 zpátečka - 1 : 4,71 Hnací náprava: zadní - pevná Převod zadní nápravy: 1 : 4,62 Náplň oleje v rozvodovce: litru Podvozek: samonosná čtyřdvéřová karoserie Počet míst: 5 Přední osa: příčná lichoběžníková ramena, odpružená spirálovými péry a doplněná příčným stabilizátorem Zadní osa: pevná, odpérovaná podélnými listovými péry Tlumiče pérování: teleskopické hydraulické Náplně oleje v předních tlumičích: 2 x 0,14 litru Náplně oleje v zadních tlumičích: 2 x 0,23 litru Řízení: globoidním šnekem s dvojitou kladkou Náplň oleje v převodce řízení: 0,25 litru Nožní brzda: hydraulická, na všechna kola Náplň kapaliny v systému brzd: litru Ruční brzda: mechanická, lanová na zadní kola Kola: disková ocelová, upevněná pěti šrouby Pneumatiky: nízkotlaké 6,70 – 15" (dle přání zákazníka dušové nebo bezdušové) Rozvor: 2.370 mm Rozchod vpředu: 1.200 mm Rozchod vzadu: 1.200 mm Délka vozu: mm Šířka: mm Výška nezatíženého vozu: mm Světlost: mm Vlastní váha vozu: 910 kg Celková přípustná váha: kg Nejvyšší rychlost: 115 km/hod. Spotřeba na 100 km: litrů Objem nádrže: litrů (v zádi vozu) |