|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Info pro novináře, presskit.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 MANET 90 - 1949 STADION S 22 - 1962 (exportní) STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 |
|
Jízda za císaře pána v rakouském Bad Ischlu
Původní článek pro České motocyklové noviny ČMN č.43 ze 27. října 2011 od Petra Hošťálka.
Bas Ischl je nevelké rakouské městečko, nacházející se v oblasti známých jezer Traunsee, Attersee a Wolfgangsee. A protože to v dobách rakousko-uherské monarchie bylo oblíbené místo císaře Františka Josefa I., vypsali letos nadšenci z Motor Veteran Clubu Attnag-Puchheim první ročník jízdy Franz-Josefs-Fahrt pro motocykly vyrobené do roku 1929.
Pořadatelé předpokládali, že se přihlásí tak kolem třiceti účastníků. Skutečnost ale byla jiná a překonala veškerá očekávání. V chladném, ale nádherně slunečném říjnovém dopoledni se v lázeňském parku sešlo přes osmdesát strojů!
A bylo na co se dívat: nejstarší kategorii zastupovaly motocykly Laurin & Klement, Achilles, Indian, Bock & Hollender, Holcroft, Griffon nebo Alcyon...
... zatímco mezi stroji novějšími se to hemžilo anglickou i americkou klasikou, doplněnou několika úchvatnými podrámovými modely BMW z let 1926-1928.
Dopoledne bylo vyhrazeno divákům, kteří si mohli prohlédnout i vyfotografovat všechny zúčastněné stroje, úderem jedné hodiny po poledni pak byla odstartována ukázková jízda na vyhrazené uzavřené trati v centru města. Ale přesto, že pořadatelé nabádali všechny jezdce, že se jedná o jízdu určenou výhradně ukázkovou, pro diváky, dopadlo to samozřejmě jako vždycky, když se na jedné trati sejde víc jak jeden jezdec.
Dědci železní i dědci za jejich řidítky se už po prvních dvou zahajovacích kolech začali mydlit, jako za starých časů na Brooklandském oválu, nebo na Salzburgringu!
Urputně zalehlí řezali pravoúhlé zatáčky kolem rohů, jedno, jestli na pláštích falcových, nebo na novějších s drátem v patce a už vůbec jedno, jestli na stroji s motorem spodovým nebo horovým!
Odpolední program byl věnován společným vyjížďkám po okolí, kdy si každý účastník mohl buď trasu kratší a bez stoupání (to, pokud jel na řemenovém stroji), nebo trasu náročnější, kde své schopnosti předvádělo několik těžkých amerických sidecarů Harley-Davidson, Indian a dokonce i jeden čtyřválcový Henderson.
A kdo chtěl, tomu byly otevřené dveře místního musea automobilové, vojenské a letecké techniky, nebo dveře musea bicyklů a motocyklů v nedalekém Altmünsteru. Obojí stálo za podívání…
No, také jsme měli v Bad Ischlu dvě želízka v ohni.
Na řemenovém motocyklu z dvacátých let reprezentoval Jihočeské motocyklové museum České Budějovice Miloň Dvořák... |