|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 JIKOV - karburátory motocyklové JAWA 500 OHC model 15 - 1953 TAP - sidecary Tlustoš Kbely JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
3.9.2024 J - JAWA 350 - pérák O - OGAR 350 (Jawa) - 1948 M - MANET S 125 - skútr |
|
AERO 30 - dodávka model 1939
Dodávkový automobil na standardním podvozku Aero 30, vyráběný od roku 1939.
Výrobce: Aero, továrna letadel, Dr. Kabeš, Praha IX. - Vysočany
Pohled do otevřeného nákladového prostoru - "americkou retuší" upravená fotografie od atelieru Hofrajtr-Dittrich (HD), Praha VII, Přístavní 428.
Z archivu Jaroslavy Brutarové.
Aero 30 z roku asi 1940.
Původně dodávka, v poválečných letech, kdy živnostníci byli u nás zrušeni, předělaná na osobní vůz (STW). Předělávka spočívala v namontování druhé řady sedadel a vestavění dvojice pevných oken do boků karoserie. Tento vůz koupil v pozdních padesátých letech houslista Karel Hošťálek (otec autora těchto strránek) v Liberci, s tím, že se z něj stane rodinné vozidlo. Vůz byl ve značně špatném stavu, takže to znamenalo udělat generálku. Toho se ujal všeuměl pan Pačes (jinak strojvůdce ČSD), který kompletně rozebral a opravil motor s převodovkou a za pomoci dalšího kamaráda klempíře vyvařil některá místa karoserie. Karel Hošťálek mu přitom pomáhal, hlavně při opravě výdřevy, což uměl, neboť byl synem truhláře a byl v oboru prakticky vyučen. Snímek je z rodinného výletuna chatu do Bedřichova v Jizerských horách v roce asi 1958. Aerovka měla už novou tmavě zelenou barvu a blinkry, vpředu s bílými a vzadu s tmavě červenými skly.
Výše popsaná Aerovka Karla Hošťálka před garáží v Liberci, kdy už měla novou libereckou poznávací značku - cca v roce 1961.
Aero 30 dodávka - fotografie pořízená těsně po měnové reformě v padesátých letech na dvoře někdejšího hostince v Dlouhé Lhotě u Mladé Boleslavi.
|