JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ZÜNDAPP K 800


Zündapp K 800 - model 1936
Čtyřválcový, obsahově nejsilnější, motocykl značky Zündapp, určený hlavně pro jízdu se sidecarem.
Výrobce:
ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland
Technické údaje Zündapp K 800:

Motor: čtyřtaktní vzduchem chlazený čtyřválec SV
Typ: Zündapp K 800
Počet válců: 4
Uspořádání: plochý čtyřválec – boxer
Vrtání x zdvih: Ø 62 mm x 66 mm
Objem válců: 791 ccm
Maximální výkon: 22 ks při 4.300 ot./min.
Kompresní poměr: 1 : 5,6
Otáčky normální: 2.100 ot./min. při 60 km/hod.
Otáčky maximální: 4.500 ot./min. při 125 km/hod.
Ventilový rozvod: SV
Klikový hřídel: z jednoho kusu, kovaný
Počet ložisek klikového hřídele: 1 kluzné a 1 kuličkové
Ojniční ložiska: jehlová s klecemi, běžící v půlených ojničních okách
Písty: z hliníkové slitiny s rovným dnem, á 2 těsnící a 1 stírací kroužek
Hlavy válců: snímací, z lehké slitiny, společné vždy pro oba sousední válce
Zapalování: bateriové 6 V, typ Bosch REA 50/6
Dynamo: Bosch 60 Watt
Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek
Originální svíčky:
Mazání: tlakové oběžné s náplní v olejové vaně motoru
Olejová pumpa: zubové čerpadlo, poháněné od kol rozvodu
Karburátory: jeden, Amal 5/406 SP speciální provedení
Spojka: vícelamelová, v setrvačníku motoru

Převodovka: řetězová Zündapp, sešroubovaná do jednoho celku s motorem
Počet rychlostí: 4
Převodové poměry: 1. stupeň 1 : 3,0
2. stupeň 1 : 1,9
3. stupeň 1 : 1,15
4. stupeň 1 : 0,955
Řazení: ruční, dlouhou pákou přímo z převodovky
Přenos síly na zadní kolo: kardanovým hřídelem
Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo
Převod: sólový 1 : 4,55
sidecarový 1 : 5,6

Rám: dvojitý uzavřený, lisovaný z ocelového plechu, vzadu bez pérování
Stojan: hlavní centrální a pomocný pod předním kolem
Přední vidlice: paralelogramová lisovaná s dvojicí spirálových per a olejovým tlumičem
Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek
Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná táhlem pomocí nožního pedálu na pravé straně
Kola: 19" drátová, vzájemně výměnná
Ráfky: rozměru 3 x 19, ocelové prohloubené
Pneumatiky: 3,50 – 19 s duší, nízkotlaké
Sedlo: gumové, podepřené dvěma spirálovými pružinami

Parametry
Délka: 2.165 mm
Šířka: 815 mm
Výška: 900 mm

Světlost: 110 mm (pod motorem)
Výška sedla: 720 mm

Vlastní (pohotovostní) váha: 199 kg
Dovolené zatížení: 200 kg
Objem nádrže: 12,5 l
Náplň oleje v motoru: cca 3 l (ve vaně motoru)

Spotřeba na 100 km: sólo 5,5 litru při rychlosti 60 km/hod.
Spotřeba oleje na 100 km: 0,15 l
Nejvyšší rychlost: sólo 120 - 125 km / hod.
se sidecarem 100 km / hod.
Motor K 800 v tovární průhledové kresbě.
Zündapp K 800 na Kokoříně V šedesátých letech se jezdilo na motorkářské srazy na Kokořín. Bývala tam i účast jezdců z DDR - východního Německa. Toto byl čtyřválcový Zündapp jednoho z nich.
Vojenský čtyřválec K 800 s originálním sidecarem ing. Vladimíra Hůlky z Dobré Vody u Českých Budějovic.
V době, kdy s ním ing. Hůlka jezdil, byl stroj ještě velmi původní (až na nosič a koncové/brzdové světlo Scintilla). Později ale ing. Hůlka prodal sidecar a následně i zadní výplně rámu.
V osmdesátých letech stroj zapůjčil Petru Hošťálkovi, který jej repasoval pro natáčení válečného filmu. Při té příležitosti stroj dostal nový nátěr (Feldgrau - polní šeď) a Petr Hošťálek s ním ve filmu následně účinkoval.
Padesátá léta:
"Dva Karlové Pelákové" a čtyřválec Zündapp K 800 coby rodinné vozidlo...

Archiv: Karel Pelák (ten tehdy v sajdě)
1989
Čtyřválec Zündapp K 800 s jednotným sidecarem (Einheitsbeiwagen Wk) na výstavě "Automotosalon plzeňského Veteran Clubu", která se konala na ještě fungujícím plzeňském Výstavišti v říjnu roku 1989.

Archiv: Karel Pelák