|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1961 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c DŘEVOPLYN - náhradní paliva JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
3.9.2024 J - JAWA 350 - pérák O - OGAR 350 (Jawa) - 1948 M - MANET S 125 - skútr |
|
AUSTIN 10
Čtyřsedadlový čtyřdvéřový osobní vůz.
Výrobce: The Austin Motor Company Ltd., Longbridge Works, Birmingham, England
Velmi elegantně působící titulní stránka barevného prospektu, společného pro čtyřdvéřové salonní vozy Austin typ 8 (Eight) a Austin typ 10 (Ten).
Technické údaje:
Motor: řadový čtyřválec SV Vrtání: Ø 63,5 mm (2,235 in.) Zdvih: 89 mm (3,5 in.) Obsah: 1.125 ccm (68,7cu.i.) Kompresní stupeň: 1 : 6,25 (Sport limousine 1 : 7,25) Výkon: 30 koní při 4.000 ot./min. Daňové koně: 9.996 h.p. Písty: z lehké málo roztažné slitiny, s anodisovaným povrchem Blok válců: ze šedé litiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Pohon vačkového hřídele: dvojitým Duplex řetězem Karburátor: spádový Zenith Downdraft Doprava paliva: membránovou pumpou AC Chlazení: vodní, thermosyfonové, podporované dvoulistým větrákem na hřídeli dynama Obsah chladiče: 11,2 litru Mazání: tlakové, oběžné s externím filtrem Olejová náplň: 3,9 litru Olejové čerpadlo: zubové Uložení motoru: tříbodové, v gumových silentblocích Zapalování: bateriové s cívkou a rozdělovačem s podtlakovým řízením předstihu Baterie: 12 V Dynamo: 12 V, uložené na hlavě válců a poháněné klínovým řemenem od klikového hřídele Spínací skříňka: kombinovaná se zámkem řízení Přepínání světel: nožním přepínačem Spojka: suchá, jednolamelová s pružnou lamelou Borg & Beck Převodovka: čtyřrychlostní, sešroubovaná s motorem, 2., 3. a 4. rychlost synchronizovány Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu Celkové převody od motoru na zadní kola: 1.rychlost - 1:21,82 2.rychlost - 1:13,22 3.rychlost - 1:8,31 4.rychlost - 1:1 zpátečka - 1:28,1 Přenos síly na hnací nápravu: kardanovým hřídelem s křížovými jehlovými klouby Hnací náprava: zadní, typu Banjo se spirálovým ozubením Rám: podlahová plošina s obvodovými lisovanými nosníky tvaru U Karoserie: celoocelová, čtyřdvéřová, sešroubovaná s podlahovou plošinou Skla: bezpečnostní, kalená ve všech oknech Přední okno: vyklápěcí Přední osa: pevná kovaná Přední pérování: podélná listová péra, doplněná pákovými olejovými tlumiči Girling nebo Armstrong Zadní osa: pevná, typu banjo Zadní pérování: podélná listová péra, doplněná pákovými olejovými tlumiči Girling nebo Armstrong Řízení: šnekové, s proměnným stoupáním, volant vpravo Nožní brzda: hydraulická Girling, individuálně seřizovatelná na každém kole Ruční brzda: na všechna kola Kola: děrované ocelové disky s ráfkem 4,00 E x 16" Pneumatiky: 5,00 – 16 nízkotlaké, balonové Rezervní kolo: uložené pod podlahou kufru Rozvor: 2.380 mm Rozchod vpředu: 1.190 mm Rozchod vzadu: 1.220 mm Světlost: 155 mm Délka vozu: 4.010 mm Šířka: 1.049 mm Výška: 1.620 mm Poloměr otáčení: 11,6 m Objem kufru: 176 litrů Pohotovostní váha vozu: 815 kg Užitečné zatížení: kg Nejvyšší rychlost: km / hod. Spotřeba na 100 km: l Objem nádrže: 27 litrů (6 gallonů)
Rám vozu tvořily dva tvarované obvodové nosníky profilu U, lisované z ocelového plechu. Vpředu byl mezi ně uložen hnací agregát na šikmá gumová lůžka, třetím bodem bylo podepření zadního konce převodovky.
Šnekové řízení (umístěné vpravo) mělo převodovou skříňku s proměnným stoupáním šneku, což usnadňovalo manévrování vozu. Obě nápravy byly pevné, odpružené podélnými poloeliptickými listovými péry, tlumení obstarávaly dvojčinné pákové olejové tlumiče. |