|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Právě renovované stroje
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 ČZ 150 c - 1951 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION závodní silniční - 1960 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP |
|
2012 - Připojení sidecaru Nimbus
7. února 2012
Zahájení práce na připojení sidecaru k motocyklu Nimbus Nimbus i sidecar převezy do dílny renovátora Jiřího Musila. Motorka i sidecar nejdřív ustaveny a vypodloženy v poloze, jak budou vůči ve finále, aby mohl být promyšlen způsob uchycení. Rozhodnuto udělat uchycení čtyřbodové. Jednak je to stabilnější, jednak bezpečnější a originální dánské sidecary k tomuto motocyklu také byly připevněné ve čtyřech bodech.
Přední spodní (nejdůležitější) úchyt sidecaru.
Byla použita originální upevňovací deska (černá), oko se závitem a vidlička se závitem, které byly k sidecaru přiloženy. Původní příložku k upevňovací desce jsem zahodil, protože byla nepřesně zhotovena, špatně svrtaná a navíc ze špatného materiálu, ohýbala se. V Jirka Musil vyfrézoval novou příložku z materiálu ČSN 12 050 a notně přitom brblal, protože kvalitnější materiál při frézování dost odporoval. Pak jsem příložku přesně svrtal. Na snímku je kompletní spodní úchyt již zkušebně namontovaný.
Přední horní úchyt (pod nádrží).
Jiří Musil vyrobil upevňovací desku s excentrický umístěným nákružkem pro šroubovací přípojné oko a k ní příložku,obojí opět z materiálu ČSN 12 050. Na snímku je úchyt zkušebně přitažený na rám, zatím bez zašroubovaného oka.
Zadní horní úchyt (v partii pod sedlem) opět vyrobený jako soustružená a následně ofrézovaná deska s nákružkem a k ní příslušná příložka, obojí z materiálu ČSN 12 050. V tomto případě je celek užší, protože mezi čepem pro gumový pérovací prstenec sedla a držákem relé dynama nebylo víc místa.
Na obrázku s již zašroubovaným a kontramatkou adjustovaným okem, rovněž vyrobeným z materiálu ČSN 12 050, ke kterému je připevněna vidlička zadní vzpěry sidecaru (provizorně, šroub dosud není zkrácen na míru).
A konečně pohled zezadu na kompletní připojení sidecaru.
Poslední operací bylo přiložení dlouhých latí ke kolům motocyklu a kolu sidecaru kvůli změření a seřízení správné hodnoty sbíhavosti. Vzdálenost latí, měřená na úrovni zadního a předního kola motocyklu, má být vpředu o cca 10 mm menší. Kupodivu se stalo nečekané a doslova neuvěřitelné: Tak, jak byl sidecar provizorně přichycen, byla sbíhavost přesně, doslova na milimetr, tak, jak měla ideálně být. To znamená na hodnotě 10 mm! Tak teď už jen sidecar přelakovat do odstínu červené, kterou má motocykl, přišroubovat okrasné lišty a zapojit elektriku... |