|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hoálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Vekeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navtěvované: MANET 90 - 1949 PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 TAP - sidecary Tlusto Kbely OGAR 350 (Jawa) - 1948 TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
B.S.A. 250 OHV, typ C 11 - 1950Lehký a úsporný anglický cestovní motocykl těsně poválečné éry. Výrobce: B.S.A (Birmingham Small Arms) England
Motocykl B.S.A. typ C 11
měl jednoválcový čtyřtaktní motor s ventilovým rozvodem OHV (ventily v hlavě), který měl oběné mazání se suchým karterem a bateriové zapalování. lo o stroj k ekonomickému dennímu pouívání s "jen" třírychlostní převodovkou, který se nehonosil nijak zvlá sportovním charakterem, ale byl lehce a příjemně ovladatelný. Díky v Anglii netypickému bateriovému zapalování ochotně startoval za kadého počasí. V tomto dvoubarevném provedení s azurově modrou chromovanou nádrí se zlatými linkami a černým rámem a blatníky se jednalo o model "de-Luxe". Sportovní "kanada" na zadním blatníku nepatřila ke standardnímu vybavení, dodávala se pouze na přání a za příplatek. Motocykl byl v takto dochovaném stavu dovezen z Anglie včetně původních číslových tabulek. K dokonalé původnosti mu chybí jen trojúhelníková schránka na nářadí po pravé straně zadního kola a nepůvodní je i drák čísla s modernějí koncovou lampou, obsahující kvůli bezpečnosti v provozu i brzdové světlo.
Technické údaje:
Motor: jednoválcový čtyřtakt OHV Vrtání: Ø 63 mm Zdvih: 80 mm Obsah: 249 ccm Kompresní poměr: 1 : 6,5 Výkon / otáčky: 11 ks při 5.400 ot.min. Karburátor: Amal 274 Elektrická výzbroj: Lucas 6 V Zapalování: bateriové s přeruovačem a cívkou 6 V Mazání: oběné se suchým karterem Olejová nádr: pod sedlem Primární převod: řetězem v olejové lázni Sekundární převod: řetězem 1/2" x 5/16" (102 článků) Převodovka: oddělená, 3 rychlostní s noním řazením (vpravo) Přední brzda: čelisová bubnová, ovládaná bowdenem od páčky na řidítkách Zadní brzda: čelisová bubnová, ovládaná táhlem od brzdového pedálu (vlevo) Kola: drátová Přední pneu: 3,00 - 19" Zadní pneu: 3,00 - 20" Parametry: Rozvor: 1.395 mm Délka: 2.110 mm ířka: 680 mm Výka: 1.000 mm Váha: 270 lb Objem nádre: 2,5 gall. Spotřeba: 3,0 l / 100 km Max. rychlost: 100 km/hod. (60 mph)
Fotografie v exteriéru - u slepého ramene v Českých Budějovicích.
Motocykl je osazen světlometem Lucas, v něm je zabudován ampérmetr a spínací skříňka a na pravé straně nádre (symetricky s plnicím víčkem) má tachometr Smiths, na něm bylo v době získání stroje ujetých 54062 mil.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jednou z prvních akcí, které se stroj s Petrem Hoálkem v sedle zúčastnil, byl kadoroční prvomájový Okruh Českobrodský, který je od roku 2013 současně i setkáním majitelů strojů B.S.A.
2015 - Galerie u Schelů
B.S.A. C11 Petra Hoálka zapůjčená jako dekorace na výstavu kreseb Kamila Lhotáka v komorní Galerii u Schelů v Panské ulici v Českých Budějovicích. Jaromír Schel v saku a se sklenkou vína uprostřed... |