JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


FIAT 520


Snímek z parkoviště 1. Mezinárodní Veteran Rallye České Budějovice 1966 (foto Hošťálek). FIAT 520 - čtyřdvéřová limousina se shrnovací střechou systému Webasto z roku 1927

Výrobce:
FIAT (Fabrica Italiana Automobile Torino), Torino, Italy

Vůz byl do prvorepublikové ČSR dovezen pražskou firmou
Fiat akc. spol. Praha II, Nekázanka 2. (telefon 259-5-7)
V době vzniku typu Fiat 520 už továrna opustila oválný chladičový znak v secesním stylu a nahradila jej novým, neméně zdařilým, smaltovaným znakem kruhovým, který byl obtočen stylizovaným vavřínovým věncem.
1968
18. dubna 1968 koupil Petr Hošťálek tento vůz od předchozího majitele p. Františka Hamana a nechal jej napsat na svou tehdejší manželku Mirku (na snímku v růžovém tričku). V té době byl Fiat už odhlášen, ale to nebylo nijak na závadu. Pro jízdy na veteránské i jiné soutěžní akce bylo možno zcela jednoduše požádat o zapůjčení dočasné espézetky na konkrétní termín či dokonce na dobu neurčitou a jízdy pouze zapisovat do záznamníku jízd.

Snímek je z prvního "zkušebního" výletu s přáteli "aerovkáři" Fialovými z Liberce. Vlevo je v bílém Petr Hošťálek, vedle něj Mirka Hošťálková. Zcela vpravo Mudr. Zorka Fialová.
foto: Mudr. Josef Fiala
foto: Petr Hošťálek (Liberec 1968) foto: Petr Hošťálek (Liberec 1968)
Po návratu z Kfz Veteranen-Rallye Halle (DDR) - fotografie jsou pořízené v Liberci, na Husově třídě před secesní vilou Karla Herziga, kde v roce 1968 bydleli manželé Fialovi.
Fiat 520 v zahradě čtyřpodlažní vily v Arbesově ulici č.6 v Liberci, kde bydlel Petr Hošťálek.
Rallye-Lázní 1968 - tady Fiat při průjezdu zatáčkou v tempu asi 75 km/hod. V roce 1968 se Petr Hošťálek s Fiatem přihlásil na Rallye-Lázní, což byla soutěž nikoliv pro historické, nýbrž pro cestovní a sportovní vozy, mezi nimiž start s automobilem z roku 1927 znamenal značný handicap. Zvlášť, když Fiat byl zařazen do nejsilnější kategorie přes 3.000 ccm, kde jedním ze soupeřů (a očekávaným favoritem) byl supersport ISO Rivolta. Pro kategorii byl vypsán jízdní průměr 80 km/hod., který byl pro Fiata nereálný, takže v každé etapě nabral několik trestných bodů. Přesto Petr Hošťálek soutěž dokončil - a poté jel ještě po ose cestu z Karlových Varů domů do Liberce...
Technické údaje Fiat 520:

Motor: řadový 6-válec SV
Vrtání: Ø 65 mm
Zdvih: 110 mm
Obsah: 2.244 ccm
Kompresní stupeň:
Výkon: 46 ks (33,83 kW) při 2.600 ot./min.

Písty: z lehké slitiny, s otočnými pístními čepy
Ojnice: s rozříznutým stahovacím horním okem
Vložky válců: ze šedé litiny, výměnné
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 4, kluzná
Ventilový rozvod: SV (spodové ventily)
Pohon vačkového hřídele: šroubovými ozubenými koly

Karburátor: horizontální, Solex
Pedál plynu: uprostřed
Doprava paliva: podtlakovým nassavačem Weymann
Chlazení: vodní, nucené pumpou a podporované větrákem za chladičem
Obsah chladiče:
Mazání: tlakové, oběžné
Olejová náplň: ve vaně motoru
Olejové čerpadlo: zubové
Zapalování: 12-voltové bateriové "Magneti-Marelli"
Baterie: 12 V / 45 Ah
Dynamo: 12 V , poháněné rozvodovým modulovým řetězem

Převodovka: 4-stupňová se zpátečkou
Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu

Pérování vpředu: podélnými listovými péry, doplněnými pásovými tlumiči
Pérování vzadu: podélnými listovými péry

Nožní brzda: mechanicky ovládaná, čelisťová bubnová na všechna kola
Ruční brzda: mechanicky ovládaná, na zadní kola

Kola: plechová špicová systém Sankey, upevněná 5 maticemi
Ráfky: se záhybem (falcové)
Pneumatiky: 760 x 90 falcové

Rozvor: 2.900 mm
Rozchod vpředu: 1.250 mm
Rozchod vzadu: 1.250 mm
Délka vozu: 4.150 mm
Šířka: 1.660 mm
Výška: 1.820 mm
Světlost: 145 mm
Průměr otáčení: m

Vlastní váha: 1.750 kg

Spotřeba:
Nádrž: vzadu

Max. rychlost: 71 km/hod. (44 mph)