|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA nákladní typ 150 STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 JAWA 350 ccm typ 361 TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
3.9.2024 J - JAWA 350 - pérák O - OGAR 350 (Jawa) - 1948 M - MANET S 125 - skútr |
|
AERO - přívěsný vůz za osobní automobily
Výrobce:
Aero, továrna letadel Praha - Vysočany Přívěsný vůz Aero - tovární kresba provedení s pevným víkem.
Technické údaje:
Rozchod: 1.200 mm Délka: 1.950 mm Šířka: 1.420 mm Výška: 850 mm Výška s plechovým víkem: 1.050 mm Kola: 16" disková (Aero) uchycená na pět šroubů Pneu: 5,25 - 16" Váha vleku: 135 kg Nosnost: 400 kg Rozměry ložné plochy: Délka: 1.270 mm Šířka: 920 mm Výška: 480 mm (s plechovým víkem 680 mm) Objem ložné plochy: 1,16 m3
Standardní vybavení:
1. číslová tabulka 2. osvětelní číslové tabulky 3. brzdové světlo (Stop lampa) 4. odrazka 5. kabel 3,53 m s pětipólovou zástrčkou 6. kompletní závěsné zařízení včetně montáže k vozu Aero 30 nebo Aero 50 7. dvě červená koncová světla Zvláštní výbava: Vyložení ložné plochy železným plechem (za příplatek 400,- Kč)
Jedno z prvních provedení přívěsu, na tovární fotografii.
Tento vlek ještě neměl sklápěcí čela a továrna jej dala k vyzkoušení svému českobudějovickému zástupci, panu Pártlovi.
Pohled na prototypový vlek zezadu:
Uprostřed byla nad číslovou tabulkou oválná sdružená svítilna která měla vespod průřez pro osvětlení tabulky. Dolní okénko bylo koncové světlo, horní, větší okénko, bylo světlo brzdové. Na blatnících byla tmavočervená skleněná obrysová světla. Na pravé straně byla pod obrysovým světlem ještě odrazka (jezdilo se vlevo).
Fotografie dalšího vleku, vyráběného z komponentů Aero, která byla uveřejněna v časopisu Aerovkář číslo 2. ze dne 20. ledna 1935 s textem:
Přední náhon Aero s přívěsným vozíkem. Vyrábí p. A. Chlebus, maj. Aero-service v Mor. Ostravě. |