![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích ZETOR 15 - traktor 2010 - Renovace motoru A.K.D. Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c
Poslední aktualizace:
18.1.2021 Š - ŠKODA Sport - typ 966 16.1.2021 Š - ŠKODA 1100 OHC - závodní (typ 968) Č - ČEZETA - skútr typ 501 |
|
ARIEL 500 OHV model F - 1929Výrobce: ARIEL WORKS Ltd., Birmingham England. Stroj byl už jako nový vybaven na přání kupujícího dražší příplatkovou elektrickou výzbrojí od firmy Bosch a doplněn sidecarem Favorit typu "pantoflíček" od firmy Josef Tůma, Praha-Žižkov. Ivan Hájek ale, když motocykl od původního majitele kupoval, sidecar z prostorových důvodů odmítl a stroj koupil jen jako sólový.
Technické údaje Ariel 500 OHV typu F:
Motor: jednoválcový čtyřtaktní Vrtání: Ø 81,8 mm Zdvih: 95 mm Obsah: 498 ccm Výkon / otáčky: 18 ks při 5.400 ot.min. Ventilový rozvod: OHV, s krytými tyčkami, ale otevřenými ventily Karburátor: dvoušoupátkový, Amal Mazání: oběžné se suhým karterem Olejová nádrž: 2 litry (pod sedlem) Zapalování: magnetem Bosch s mechanicky (páčkou) řízeným předstihem Elektrická výzbroj: Bosch 6 V (na přání za příplatek) Objem nádrže: 12 litrů Primární převod: řetězem Spojka: vícelamelová, suchá Převodovka: Burman, třírychlostní, s vývodem pro rychloměr Řazení: ruční pákou po pravé straně Sekundární převod: řetězem Rám: trubkový uzavřený, pod motorem dvojitý Přední vidlice: trubková paralelogramová s centrálním pérem Tlumič pérování: třecí, stavitelný Tlumič řízení: třecí stavitelný Parametry: Délka: 2.180 mm Šířka: Výška: 1.020 mm (přes reflektor) Rozvor: 1.420 mm Váha: Spotřeba: 3,8 l / 100 km Max. rychlost: 115 Km/hod. sólo Renovaci karoserie sidecaru provedl Miroslav Tlášek, České Budějovice. Za perfektní ruční olinkování sidecaru patří dík Vítu Vávrovi z Lišova u Českých Budějovic. tady už jako exponát výstavy "Pošta jednou stopou" - snímek z vernisáže, která proběhla v sobotu 21. června 2014 v Poštovním muzeu ve Vyšším Brodě (v areálu cisterciáckého kláštera). |