JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


BMW - motocykl typ R 6


BMW R 6 - model 1937, již s novější převodovkou s vestavěným filtrem sání, společným pro oba karburátory.
Dvouválcový motocykl cestovního charakteru, vyráběný v letech 1936 - 1937.

Výrobce:
Bayerische Motoren Werke A G München 13
Motocykl BMW typ R6 byl vyvinut společně s vysoce sportovním typem R5.
Ve skutečnosti byly oba stroje zcela identické, lišily se pouze motorem. Zatím co typ R5 měl motor obsahu pouze 500 ccm, ale s vrchovými ventily OHV, který dával 24 koní a měl velmi sportovní charakter, typ R6 měl motor sice 600 ccm, ale se spodovými ventily, takže o výkonu pouze 18 koní, což znamenalo charakter ryze cestovní.
Továrna uváděla i možnost použití se sidecarem, pro což byl stroj ale poměrně slabý.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Technické údaje:

MOTOR – TYP 261 / 1

Výrobní čísla motorů: 600 001 - 601 850

Počet válců: 2
Uspořádání: plochý dvouválec – boxer
Vrtání x zdvih: Ø 70 mm x 78 mm
Objem válců: 596 ccm
Max. otáčky: 4800 ot./min.
Trvalý výkon: 18 ks při 4800 ot./min.
Kompresní poměr: 6,0 : 1
Ventilový rozvod: SV
Zapalování: bateriové Bosch 6 V s rozdělovačem a cívkou
Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek
Originální svíčky: Bosch W 175 T1
Dynamo: Bosch RD 45/6 2800 RS 15
Mazání: tlakové oběžné s náplní v olejové vaně motoru
Olejová pumpa: zubové čerpadlo poháněné svislou hřídelkou od vačky
Karburátory: dva, šoupátkové Amal M 75/426/S pravý a levý

Spojka: suchá, jednolamelová, v setrvačníku motoru

PŘEVODOVKA – TYP: 250 / 1
Počet rychlostí: 4
Převody: 1 – 1 : 3,6
2 – 1 : 2,28
3 – 1 : 1,7
4 – 1 : 1,3
Řazení: nožní, s pomocnou ruční pákou
Přenos síly: kardanovým hřídelem s Hardy spojkou a křížovým kloubem
Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo
Převodový poměr: sólo 1 : 3,89
sidecar 1 : 4,62

RÁM – TYP 250 / 1

Výrobní čísla rámů: 500 001 - 503 085

Rám: svařovaný uzavřený dvojitý z kónických trubek proměnného (oválného) průřezu
Pérování vpředu: teleskopická vidlice se spirálovými péry a stavitelnými olejovými tlumiči
Přední brzda: mechanická bubnová, ovládaná bowdenem pákou na pravé straně řidítek
Zadní brzda: mechanická bubnová, ovládaná táhlem od nožního pedálu
Kola: ráfková s drátovým výpletem, 40 drátová, vzájemně výměnná
Ráfky: rozměru 3 x 19, ocelové prohloubené
Pneumatiky: 3,50 – 19 SS


ČÍSELNÉ ÚDAJE:

Délka: 2130 mm
Šířka: 800 mm
Výška: 950 mm

Světlost: 135 mm
Výška sedla: 720 mm

Vlastní (pohotovostní) váha: 175 kg (včetně plné nádrže a katalogové sady nářadí)

Objem nádrže: 15 l
Náplň oleje v motoru: cca 2 l

Spotřeba na 100 km: sólo 3,5 - 4 litry
side 5,6 litru
Spotřeba oleje na 100 km: 0,1 litru

Nejvyšší rychlost:
sólo 125 km/hod.
se sidecarem 95 km/hod.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BMW R 6 model 1937 - na snímku bez příplatkového nosiče.
archiv Hošťálek 1937
Reklama, uveřejněná v 17. sešitu německém čísle časopisu Motor Schau, které vyšlo v září 1937.