|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) TAP - sidecary Tlustoš Kbely JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
BMW - motocykl typ R 6
Dvouválcový motocykl cestovního charakteru, vyráběný v letech 1936 - 1937.
Výrobce: Bayerische Motoren Werke A G München 13
Motocykl BMW typ R6 byl vyvinut společně s vysoce sportovním typem R5.
Ve skutečnosti byly oba stroje zcela identické, lišily se pouze motorem. Zatím co typ R5 měl motor obsahu pouze 500 ccm, ale s vrchovými ventily OHV, který dával 24 koní a měl velmi sportovní charakter, typ R6 měl motor sice 600 ccm, ale se spodovými ventily, takže o výkonu pouze 18 koní, což znamenalo charakter ryze cestovní. Továrna uváděla i možnost použití se sidecarem, pro což byl stroj ale poměrně slabý.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Technické údaje: MOTOR – TYP 261 / 1 Výrobní čísla motorů: 600 001 - 601 850 Počet válců: 2 Uspořádání: plochý dvouválec – boxer Vrtání x zdvih: Ø 70 mm x 78 mm Objem válců: 596 ccm Max. otáčky: 4800 ot./min. Trvalý výkon: 18 ks při 4800 ot./min. Kompresní poměr: 6,0 : 1 Ventilový rozvod: SV Zapalování: bateriové Bosch 6 V s rozdělovačem a cívkou Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek Originální svíčky: Bosch W 175 T1 Dynamo: Bosch RD 45/6 2800 RS 15 Mazání: tlakové oběžné s náplní v olejové vaně motoru Olejová pumpa: zubové čerpadlo poháněné svislou hřídelkou od vačky Karburátory: dva, šoupátkové Amal M 75/426/S pravý a levý Spojka: suchá, jednolamelová, v setrvačníku motoru PŘEVODOVKA – TYP: 250 / 1 Počet rychlostí: 4 Převody: 1 – 1 : 3,6 2 – 1 : 2,28 3 – 1 : 1,7 4 – 1 : 1,3 Řazení: nožní, s pomocnou ruční pákou Přenos síly: kardanovým hřídelem s Hardy spojkou a křížovým kloubem Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo Převodový poměr: sólo 1 : 3,89 sidecar 1 : 4,62 RÁM – TYP 250 / 1 Výrobní čísla rámů: 500 001 - 503 085 Rám: svařovaný uzavřený dvojitý z kónických trubek proměnného (oválného) průřezu Pérování vpředu: teleskopická vidlice se spirálovými péry a stavitelnými olejovými tlumiči Přední brzda: mechanická bubnová, ovládaná bowdenem pákou na pravé straně řidítek Zadní brzda: mechanická bubnová, ovládaná táhlem od nožního pedálu Kola: ráfková s drátovým výpletem, 40 drátová, vzájemně výměnná Ráfky: rozměru 3 x 19, ocelové prohloubené Pneumatiky: 3,50 – 19 SS ČÍSELNÉ ÚDAJE: Délka: 2130 mm Šířka: 800 mm Výška: 950 mm Světlost: 135 mm Výška sedla: 720 mm Vlastní (pohotovostní) váha: 175 kg (včetně plné nádrže a katalogové sady nářadí) Objem nádrže: 15 l Náplň oleje v motoru: cca 2 l Spotřeba na 100 km: sólo 3,5 - 4 litry side 5,6 litru Spotřeba oleje na 100 km: 0,1 litru Nejvyšší rychlost: sólo 125 km/hod. se sidecarem 95 km/hod. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |