|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: AERO - MINOR STADION závodní silniční - 1960 Svatební oznámení pro Libora Gýnu TAP - sidecary Tlustoš Kbely JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
DKW typ RT 125
Výrobce:
AUTO-UNION, Werk DKW Zschopau, Deutschland Lehký dvoutaktní motocykl s jednoválcovým motorem 125 ccm v bloku s třírychlostní převodovkou. Vyráběl se v období 1940-1941, nejprve jako civilní, později jako typ RT 125-1 WH pro potřeby Wehrmachtu.
Poprvé byl lehký typ DKW RT 125 představen veřejnosti na Vídeňském autosalonu v roce 1940.
Měl být nástupcem předchozího vyráběného typu DKW RT 3 PS - ve skutečnosti se jednalo o zcela novou konstrukci, jejímž autorem byl konstruktér Hermann Weber (* 11. března 1896 - † 23. února 1948). Autorství tohoto motocyklu se mu stalo osudným - po obsazení továrny v Zschopau Rudou armádou v roce 1945 byl sovětským velením přemístěn spolu s celou výrobní linkou do SSSR, odkud už se nikdy nevrátil. Zemřel v pouhých 52 letech v Iževsku, kde musel pracovat na rozběhu výroby motocyklů Iž na ukořistěné lince DKW.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Technické údaje DKW RT 125: Motor: Jednoválcový monoblok dvoutakt s vratným vyplachováním Schnürle Typ: RT 125 Vrtání: Ø 52 mm Zdvih: 58 mm Obsah: 123 ccm Kompresní poměr: 1: 6,1 Maximální výkon: 4,75 ks při 4.800 ot./min. pouze krátkodobě! Trvalý výkon (po dálnici): 4,3 ks při 4.000 ot./min. Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1:25 (při záběhu či po výbrusu 1:20) Karburátor: Amal xE 68/16, nebo Bing AJ 1/16N, nebo Graetzin AJ 1/16 No, nebo K 16 A Filtr vzduchu: pro všechny karburátory tentýž - Knecht s olejem vlhčeným sítem Filtr vzduchu pro vojenský model: odstředivý, výrobek DKW Zapalování: 6 V, dynamobateriové s přerušovačem a cívkou Dynamo: 6V / 45W na pravém konci klikového hřídele Baterie: 6V / 8Ah, ukostřen minus pól Předstih: 4 mm před HÚ (horní úvratí pístu), pevně nastavený Svíčka: Bosch W 175 T1 (vzdálenost elektrod 0,6 - 0,7 mm) Spojka: vícelamelová v olejové lázni, třecí lamely obložené korkem nebo lamely "Jurid" Primární převod: uzavřeným řetězem 9,5 x 7,5 DIN 73231 v olejové lázni Převodový poměr: 1 : 2,75 Převodovka: třírychlostní, s nožním řazením Řazení: jednička dolů, ostatní nahoru Množství oleje v převodovce: 0,5 litru, kontrola měrkou na horní ploše bloku Převodové poměry s výstupním kolečkem 13 zubů 1. rychlost - 1 : 26,75 2. rychlost - 1 : 13,70 3. rychlost - 1 : 8,47 Převodové poměry s výstupním kolečkem 14 zubů 1. rychlost - 1 : 24,80 2. rychlost - 1 : 12,74 3. rychlost - 1 : 7,85 Sekundární převod: válečkovým řetězem 12,7 x 5,2 Kr 3231 (s řetězovou spojkou] Převodový poměr s výstupním kolečkem 13 zubů: 1 : 3,08 Převodový poměr s výstupním kolečkem 14 zubů: 1 : 2,86 Stoupavost: 1. rychlost - 36° 2. rychlost - 17° 3. rychlost - 8° Rám: jednoduchý, svařovaný z trubek, pod motorem uzavřený Přední vidlice: paralelogramová, s lisovanými plechovými šavlemi a tlumičem řízení Přední pérování civilního modelu: typ Neimann, gumovými prstenci Přední pérování vojenského modelu: centrálním spirálovým pérem Kola: 19“ drátová Rozměr ráfků: 2 x 19 Pneumatiky: 2,50 – 19 Huštění vpředu: 1,3 atü Huštění vzadu: 1,7 atü Objem nádrže: 7,5 l Objem nádrže vojenského provedení: 9 litrů (z toho cca 2 litry rezerva) Brzdy: mechanické čelisťové Brzdové bubny: úzké, Ø 125 mm, šíře obložení 20 mm Ovládání přední brzdy: páčkou a bowdenem Ovládání zadní brzdy: nožním pedálem a táhlem na pravé straně Parametry: Rozvor: 1.230 mm Největší délka: 1.950 mm Šířka (přes řidítka): 660 mm Výška: 880 mm Výška sedla nad zemí: 660 mm Světlost: 125 mm Brodivost: 380 mm Vlastní váha (bez paliva): 62,5 kg Pohotovostní váha natankovaného vojenského modelu: 91 kg Dovolené zatížení: cca 150 kg Celková přípustná váha: 240 kg Spotřeba: 2,5 l / 100 km (u vojenského modelu udávaná normovaná spotřeba 2,25 l / 100 km) Max. rychlost: 78 km/hod. Max. rychlost vojenského modelu: 72 km/hod. Akční radius (dojezd): cca 400 km Cena: 425,- RM Říšských Marek ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Motor s vratným vyplachováním
(dle patentu Dr. Schnürle) Na tomto řezu je vidět tvar proti sobě umístěných přepouštěcích kanálů, které měly mimořádně velký průřez. Díky nim se motor vyznačoval velmi dobrým plněním válce a na svou dobu mimořádným výkonem.
1943
Armádní příručku ze série D 605/13 pro vojenské provedení motocyklu Auto Union DKW RT 125, vydalo k datu 1. 12. 1943 Oberkommando des Heeres, Heereswaffenamt Berlin na základě aktualizované příručky, původně vydané 16. 6. 1942.
1950
Harley-Davidson "Hummer" 125 S Takhle vypadala poválečná kopie dékávky RT 125 "po americku", jako lehký motocykl pro mládež, stavěný firmou H-D. |