|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA nákladní typ 150 STADION S 22 - 1962 (exportní) STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 2010 - Renovace motoru A.K.D.
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
BMW 327Luxusní sportovní 2+2 sedadlový vůz s dvoulitrovým šestiválcovým OHV motorem, vyráběný v období let 1937 - 1941 jako kabriolet nebo uzavřené coupé. Výrobce: Bayerische Motoren-Werke, München 13, Deutschland
Vůz byl v provedení kabriolet poprvé představen veřejnosti v listopadu roku 1937 a okamžitě se stal senzací zejména pro svůj mimořádně elegantní zjev.
O čtyři měsíce později pak přibyla verze BMW 327/328 se supersportovním motorem 328 (s V-hlavou), která měla o pětadvacet koní víc. Obě výkonové verze bylo možné od podzimu 1938 dostat i v provedení Coupé, které díky oblé linii střechy bylo ještě elegantnější. U nás byl vůz poprvé představen tovární kresbou a působivou fotografií předku vozu, obojí v časopisu Motor Revue. Na kresbě měl i kabriolet ještě dveře otevírané "proti větru", což bylo vzápětí změněno, zatímco vozy Coupé měly dveře proti větru vždy.
Názorná průhledová kresba, ukazující vnitřní uspořádání kabrioletu.
Dobový snímek z válečných let (viz zatemněné reflektory),
použitý v reklamě na dílenské zvedáky Elektro-Hebebühnen Willy Müller & Co.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Technické údaje: Motor: řadový šestiválec OHV Vrtání: Ø 66 mm Zdvih: 96 mm Obsah: 1.971 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6,3 Výkon: 55 koní při 4.500 ot./min. Písty: z lehké slitiny Blok válců: ze šedé litiny Hlava válců: ze šedé litiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 4, kluzná Pohon vačkového hřídele: dvojitým Duplex řetězem Karburátory: dva, vertikální, Solex 26 BFLV Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou, poháněnou od vačkového hřídele Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované pumpou Obsah chladiče: 12,5 litrů Mazání: tlakové, oběžné, s náplní oleje ve vaně motoru (4 litry) Olejové čerpadlo: zubové Uložení motory: tříbodové, v gumových silentblocích, se záchytem reakce čtvrtým silentblokem Zapalování: bateriové s rozdělovačem s odstředivou regulací předstihu Baterie: 6V / 75 Ah v motorovém prostoru Dynamo: Bosch 6V/130 W (excentrické, pohon klín. řemenem) Spojka: jednolamelová, suchá (Fichtel & Sachs typ K 12) Převodovka: čtyřstupňová, sešroubovaná do bloku s motorem, Typ: Hurth, se synchronizací 2., 3. a 4. stupně Řazení: přímé, dlouhou pákou uprostřed vozu Převody: 1 - 3,85 2 - 2,38 3 - 1,54 4 - 1 Hnací náprava: zadní - pevná, typu "banjo" Převod zadní nápravy: 1 : 3,90) Rám: svařený ze skříňových profilů Karoserie: celoocelová, Ambi-Budd Zadní náprava: pevná, na podélných listových pérech s hydraulickými pákovými tlumiči Přední náprava: dělená, s nezávisle zavěšenými koly Pérování vpředu: nahoře dvojitá ramena tlumičů pérování, dole příčné listové péro Řízení: hřebenové, volant vlevo Nožní brzda: hydraulická ATE, na všechna kola Ruční brzda: mechanická, lanová na zadní kola Mazání podvozku: centrální WV, pedálem Kola: děrované ocelové disky s ráfkem 3,50 D x 16", upevněné pěti maticemi Pneumatiky: 5,50 – 16 Rozvor: 2.750 mm Rozchod vpředu: 1.300 mm Rozchod vzadu: 1.300 mm Délka vozu: 4.500 mm Šířka: 1.600 mm Výška: 1.420 mm Poloměr otáčení: 11 m Váha: 1.100 kg Užitečné zatížení: 500 kg Nejvyšší přípustná váha: 1.600 kg Nejvyšší rychlost: 125 km / hod. Spotřeba na 100 km: 12 l (udávaná továrnou) Spotřeba ve městě: 16,9 l Spotřeba mimo město: 7,5 l Kombinovaná spotřeba: 11 l Objem nádrže: 50 litrů (v zádi vozu, plnicí hrdlo bylo pod zamykatelnou poklicí rezervního kola) ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BMW 327 Coupé v pérové kresbě Petra Hošťálka podle vozu, který v letech 1970 - 1975 osobně vlastnil.
BMW 327 Coupé, doplněné vpředu dvěma mlhovkami Bosch,
tady za protektorátu na dvoře dílen "Aero Service" u Pártlů v Českých Budějovicích. Vpravo syn majitele "Aero Service", Pártl junior.
V Liberci jezdící BMW 327 Cabrio (majitel Tom Plzenský), karosované firmou Gläser.
Karoserie měla výrazné "buřty" po okrajích blatníků, jiný tvar zadních blatníků a byla bez krytů zadních kol. Nárazníky byly vcelku a měly výrazné svislé nosy. Vůz byl majitelem vylepšen o širokou leštěnou hliníkovou lištu na boku karoserie a doplněn obdélníkovými blinkry (made in DDR), vsazenými do předních blatníků v partii pod reflektory...
BMW 327/328 Cabriolet rakouského účastníka I. Mezinárodní veteran rallye Č. Budějovice, pořádané v roce 1966. Na první fotografii v parkovišti strojů na českobudějovickém výstavišti, na druhém při defilé na českobudějovickém náměstí.
Že je BMW 327 dodnes dost rychlý sporťák, to je názorně vidět z tohoto záběru ze závodu do vrchu Brno-Soběšice 2012 (foto Dalibor Lexa).
Cabrio BMW 327/328 Honzy Melichara z Prachatic na startu jubilejního 80. ročníku závodu 1000 mil československých, pořádaného v roce 2013.
|