JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ŠKODA 420 Standard


"Malý" škodovácký vůz nové koncepce, první typ budoucí řady s páteřovým rámem a výkyvnými zadními polonápravami.
Byl představen v dubnu 1933 a jeho označení Škoda 420 znamenalo čtyřválec o výkonu dvaceti koní. Za dobu své produkce (1933-34) byl vyroben v počtu 421 kusů.
Karoserie vozu byla smíšeného provedení - dřevěná kostra, pobitá předlisovanými panely, první prototypové vozy byly karosovány v podniku AVIA.
Po výtvarné stránce nebyly první karoserie příliš zdařilé - linie výrazně šikmé masky a čelního skla se "praly" se svislými liniemi dveří a žebrování bočnic kapoty. Brzy tudíž došlo k "faceliftingu" , u dalších vozů se objevily změny nejen v partii předního skla, ale i kapoty, blatníků a tvaru dveří.
Technické údaje:

Motor: řadový vodou chlazený čtyřválec SV

Vrtání: Ø 65 mm
Zdvih: 75 mm
Obsah: 995 ccm
Kompresní stupeň:
Výkon: 20 koní (14,7 kW)

Písty: Nelson-Bohnalite, z lehké slitiny
Blok válců: ze šedé litiny, vcelku s vrchní částí karteru
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 2, kluzná
Ojniční ložiska: kluzná
Pohon vačkového hřídele: dvojitým nehlučným řetězem Duplex

Karburátor: horizontální, buď Zenith Ø 26 THG nebo Amal Ø 26
Doprava paliva: vlastním spádem
Chlazení: vodní, thermosyfonové se čtyřlopatkovým ventilátorem za chladičem
Objem chadící vody:
Mazání: tlakové, oběžné
Olejové čerpadlo: zubové
Zapalování: dynamobateriové, buď Scintilla, nebo Bosch
Baterie: 6V/45 Ah bez víka, nebo 6V/60Ah s víkem
Dynamo: Scintilla R 90W - 6V - E x Z nebo Bosch RG 90/G - 1800 R1

Spojka: jednolamelová, suchá
Převodovka: třírychlostní se zpátečkou, sešroubovaná s motorem
Přenos síly: spojovací hřídel s Hardy-spojkou vpředu i vzadu
Hnací náprava: zadní - kyvadlová, s diferenciálem
Převod zadní nápravy: kuželovým soukolím Gleason, poměr 9:52 zubů nebo 8:44 zubů

Rám: páteřový, z plechových U profilů, uprostřed rozvidlený
Přední osa: pevná, trubková, odpružená podélnými listovými čtvrtpéry, bez tlumičů pérování
Zadní osa: dělená, kyvadlová, odpružená nahoře příčným listovým pérem
Řízení: šnekové, volant vpravo
Nožní brzda: mechanická bubnová, na všechna kola
Ruční brzda: mechanická bubnová, na zadní kola
Mazání podvozku: tukem, ruční tlakovou maznicí

Kola: plechová, disková 140 x 40, upevněná čtyřmi šrouby s roztečí Ø 100 mm
Pneumatiky: 140 x 40 Supercomfort nebo 140 x 40 Superbalon

Rozvor: 2.430 mm
Rozchod vpředu: 1.50 mm
Rozchod vzadu: 1.10 mm

Délka vozu: 3.770 mm
Šířka: 1.360 mm
Výška: 1.500 mm (zavřený dvoudvéřový vůz)

Váha podvozku: 450 kg
Vlastní váha otevřeného vozu: kg
Vlastní váha zavřeného vozu: 750 kg (v karoserii tudor)
Dovolené zatížení: kg
Celková váha: kg

Nejvyšší rychlost: 85 km/hod.
Spotřeba benzínu na 100 km: 7 litrů
Spotřeba oleje na 100 km: 0,2 kg
Objem nádrže: litrů, vpředu pod kapotou
Nový majitel "čtyřistadvacítky" dostával spolu s vozem příručku k jeho obsluze a na vyžádání i tento katalog náhradních dílů.