JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


F

F.J.S. sidecary

Sidecary značky F.J.S. byly vyráběla česká firma Sviták, Praha-Nusle

Podvozek těchto sidecarů byl trubkový, trojúhelníkového tvaru, opatřený dvěma podélnými listovými péry. Vpředu špičatá karoserie pantoflíčkového tvaru měla na rozdíl od většiny konkurenčních sidecarů zaoblenou zadní část.
  celý článek

F.N. sidecary

Cestovní sidecar pro model M67. Levostranný cestovní sidecar s nástupními dvířky, nabízený v roce 1929 k motocyklu F.N. model M 67 (500 ccm OHV).
Vyobrazení je z reklamy gen. zastoupení K. Vichr, Brno, Kobližná ul. 29, uveřejněné v časopisu Motor Revue č. 10 (30. V. 1928).   celý článek

FARGO Trucks padesátých let

Fargo FK8 v provedení dlouhý valník s nástavbou s vysokými postranicemi pro přepravu hospodářských zvířat. Fargo byla značka, kterou pro své užitkové vozy používal koncern Chrysler. Nejprve jí označoval lehké jednotunové farmářské náklaďáčky z vlastní produkce, které se, tehdy ještě na dřevěných loukoťových kolech, u nás objevily již kolem roku 1928.
Po sloučení s firmou Dodge (po smrti jejích zakladatelů bratří Johna F. Dodge a Horace Dodge v roce 1920) pak byla značka Fargo používána i pro nákladní ...   celý článek

FAUN nákladní typ L 600

Faun L 600 titul Dvounápravový nákladní automobil nejtěžší kategorie (v Německu to byla tonáž 6½ tuny), vyráběný v letech 1933 - 1939.

Výrobce:
FAUN - WERKE G.M.B.H., Nürnberg, Deutschland
  celý článek

FAVORIT - sidecary

side Tuma Tůmovo obloukové sidecarové chassis
sloužící současně jako reservní zásobník benzinu.

Patentováno ve všech kulturních státech.   celý článek

FIAT 501

Čtyřválcový osobní vůz střední třídy, první typ vyráběný po Velké válce (WW-1) v letech 1919-1926.
Daňové zařazení: 6/15 HP

Výrobce:
FIAT Torino, Italy   celý článek

FIAT 509

Fiat 509 - tovární snímek zavřeného čtyřdveřového provedení. Malý až střední osobní vůz s litrovým motorem OHC, vyráběný od roku 1924.
V době svého vzniku byl pokládán za převratný a úspěšně se zapsal do historie firmy.

Výrobce:
FIAT, Italy
(Fabrica Italiana Automobili Torino)   celý článek

FIAT 520

Snímek z parkoviště 1. Mezinárodní Veteran Rallye České Budějovice 1966 (foto Hošťálek). FIAT 520 - čtyřdvéřová limousina se shrnovací střechou systému Webasto z roku 1927

Výrobce:
FIAT (Fabrica Italiana Automobile Torino), Torino, Italy

Vůz byl do prvorepublikové ČSR dovezen pražskou firmou
Fiat akc. spol. Praha II, Nekázanka 2. (telefon 259-5-7)   celý článek

FIAT nákladní typ 1,5 t - 1924

Dochovaný snímek vozu Fiat 15 ter ve službách armády (archiv Fedor Znachor).   celý článek

FIAT nákladní typ 640 N

Nákladní vůz trambusové koncepce o nosnosti 4¼ tuny, vyráběný v období 1949-1953.

Výrobce:
FIAT, Fabrica Italiana Automobili Torino, Itálie   celý článek

FIAT/NSU - Topolino Sport roadster

NSU/FIAT roadster, karosovaný firmou Gläser, Dresden. Mimořádně elegantní dvousedadlový roadster na podvozku v Německu montovaného vozu NSU/Fiat Topolino.
Toto provedení karoserie mateřská továrna FIAT v italském Torinu nevyráběla. Vzniklo na základě objednávky firmy NSU Automobilwerke, Heilbronn. Karoserii realizovala a v omezeném počtu kusů vyrobila proslulá drážďanská karosárna Gläser, Dresden.
  celý článek

FICHTEL & SACHS 98 ccm - motor pro motorová kola

Firmu Fichtel & Sachs, Schweinfurt
založili pánové Ernst Sachs a Karl Fichtel v roce 1895.
Výrobní náplní byla nejdříve přesná kuličková ložiska, následně pak náby s konusovými ložisky pro jízdní kola. Nejvíc se ale firma proslavila svou legendární zadní protišlapací brzdou "Torpedo".
V roce 1930 vznikl ve Schweinfurtu první motor 74 ccm pro jízdní kola, o dva roky později přibyl i silnější ...   celý článek

FICHTEL & SACHS 98 ccm - typy motorových kol

Agon 1941 (foto Hošťálek) AGON

Motorová kola vyráběná ve Wiesenbergu, Německo (dnes Loučná Hora, Polsko).   celý článek

FIS - polský plochodrážní motocykl

FIS Plochodrážní motocykl, s polskou kopií původně anglického motoru JAP, jehož vznik inspirovali v padesátých letech Tadeusz Fedki a Romuald Izewski.
  celý článek

FORD Capri

Ford Capri při Rallye Vltava 1971.
Snímek je z rychlostní vložky "Kuklov" a zachycuje posádku Chlup-Hrádek z AMK Chomutov, která se v celkovém pořadí umístila na 26. místě.   celý článek

FORD Köln - Model Y

Malý osobní vůz firmy Ford, vyvinutý pro evropské poměry, který byl vyráběn v Německu (Köln)
v letech 1933 - 1936.

Výrobce:
FORD MOTOR COMPANY A.G., Köln a. Rhein   celý článek

FORD model A

1928 Ford model A Výrobce:
Ford Motor Company, Detroit, Michigan, U.S.A.   celý článek

FORD model T

Dvousedadlový roadster Ford T Václava Kafky z VCC Praha, na tomto snímku jako účastník první mezinárodní Veteran Rallye v Českých Budějovicích v roce 1966.
V tu dobu to byl jediný jezdící exemplář tohoto typu u nás, o kterém se vědělo. Byl nápadný zejména svým obutím - kvůli nemožnosti sehnat v té době originální rozměr pneumatik byla jediná možnost jezdit na motokrosových gumách...   celý článek

FORD nákladní model AA - Deutschland

Jeden a půl tunový nákladní vůz, vyráběný od roku 1931 v Kolíně nad Rýnem (Německo).

Výrobce:
FORD MOTOR COMPANY AG., Köln am Rhein, Deutschland   celý článek

FORD nákladní model T

Nákladní automobil na bázi legendárního vozu Ford T.   celý článek

FORD nákladní německý 3 tuny

Katalog Ford Předválečné nákladní vozy, vyráběné začátkem třicátých let německou automobilkou Ford v Kolíně nad Rýnem, se staly téměř dokonalým ztělesněním známého pořekadla, že „méně je někdy více“. Třítuny s legendárními čtyřválcovými motory typu BB, které vyjížděly z továrních bran ve třicátých letech, se těšily nejlepší pověsti. Pak přišly nové motory V8...   celý článek

FORD nákladní německý G 987 T a FORD G 917 T

Pérová kresba z obálky katalogu náhradních dílů pro čtyř- a osmiválcové nákladní vozy Ford, vyráběné v německých závodech Ford-Werke Aktiengesellschaft, Köln-Niehl. Inovované nákladní vozy FORD, které se vyráběly v období 1939-41, se na první pohled vyznačovaly především zcela novou oválnou maskou. Dodávaly se jednak s osmiválcovými motory 3,6 litru pod označením G 917 T, jednak s motory čtyřválcovými pod označením G 987 T.
Po roce 1941 se pak vozy s osmiválcovými motory, převrtanými na 3.9 litru, vyráběly jako typ G 997 T.
Všechny verze měly shodnou čtyřstupňovou ...   celý článek

FORD nákladní německý typ V 3000 S / V 3000 A

Reklamní kresba, uveřejněná v roce 1942 v německém motoristickém časopisu Od roku 1941 se v Kolíně začal vyrábět Ford V 3000 S (Standard s uspořádáním náprav 4x2) a v roce 1943 k němu přibyl Ford V 3000 A (Allrad, tedy pohon všech kol, tedy 4x4). Na první pohled tyto vozy charakterizoval nový předek, jehož tuponosá mírně šípovitá kapota vycházela z designu amerických nákladních Fordů. Německé vozy se ale od amerických lišily neděleným předním oknem.
  celý článek

FORD nákladní typy CMP ("Kanada")

Ford F-60L 4x4 Nákladní automobily se zvýšenou průchodností v terénu, stavěné kanadskou pobočkou firmy Ford za druhé světové války pro armádní použití v armádách Britského Commonwealthu.

Výrobce:
Ford Motor Company of Canada,
Limited, Windsor-Ontario
(kanadská pobočka Fordových závodů)
  celý článek

FORD Taunus - Model G 73 A

Taunus 1939 Dvoudvéřový osobní vůz nižší střední třídy, vyráběný v Německu v letech 1939 - 1941. Byl prvním typem, který vznikl výhradně v režii německých závodů Ford, bez návaznosti na americký popř. anglický konstrukční směr.

Výrobce:
FORD MOTOR COMPANY AG., Köln a. Rh., Deutschland   celý článek

FRAMO lehký nákladní typ V 501-2

Framo V 501-2 Lehký nákladní vůz klasického kapotového uspořádání motor vpředu a pohon zadní nápravy, vyráběný v období 1949 - 1957, určený pro dopravu nákladů až 750 kg.

Výrobce: VEB IFA Kraftfahrzeugwerk FRAMO, Frankenberg; Hainichen, DDR


  celý článek

FRAMO Stromer 200

Tříkolové lidové vozidlo s jednoválcovým dvoutaktním motorem vpředu a předním náhonem, vyráběné v roce 1933 firmou
Framo-Werke GmbH., Hainichen/Sachsen,
což byla sesterská firma továrny DKW, patřící J. S. Rasmussenovi.   celý článek