JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


I

IFA (DKW) F 9

z časopisu Svět Motorů číslo 76 (duben 1950) Osobní automobil nižší střední třídy s dvoutaktním tříválcovým motorem a pohonem přední nápravy.

Výrobce:   celý článek

IFA motocykl RT 125/1

Lehký východoněmecký motocykl, navazující na tradici předválečných dvoutaktních strojů DKW RT 125.

Výrobce:
VEB Motorradwerk Zschopau/Sachsen, DDR   celý článek

IFA nákladní typ H 3

Jedním z vozů, které se na československých silnicích nikdy neobjevily, byl třiapůltunový náklaďák IFA H 3, vyráběný v Zwickau v NDR. Byl to dělník, ale aristokratického původu. Písmeno „H“ v typovém označení H 3 totiž znamenalo Horch. A Horch, to byla značka, která v předválečném Německu platila za nejlepší. I Mercedes byl o třídu níž…   celý článek

IFA nákladní typ W 50

IFA W 50 L - celokovová třístranná sklápěčka IFA W 50 - Ulbrichtův zázrak

V roce 1965 naběhnul v Německé demokratické republice (DDR) do výroby nový pětitunový nákladní automobil IFA W 50. S konstrukcí se začalo už v roce 1958, první čtyřapůltunový prototyp spatřil světlo světa v roce 1961 a jakž takž konečnou podobu vůz dostal až v roce 1963. Jenže pak se změilo zadání, přišlo vládní rozhodnutí zvýšit nosnost na pět tun a překonstruování ...   celý článek

IHLE - Karoserie

Karosárna bratrů IHLE v německém Bruchsalu
se od začátku třicátých let specializovala na sportovní karoserie určené pro malé automobily DIXI (licence Austin-Seven), následné BMW Dixi, a později i na karoserie pro vozy DKW s předním náhonem.

Prováděla nejen kompletní přestavby, ale inserovala a dodávala i samotné karoserie k individuální montáži.   celý článek

INDIAN 8

indian 8 Žertovná pohlednice, na které je z původního čtyřválcového Indianu Four počítačově upravený stroj, jevící se jako řadový osmiválec. A aby iluze byla dokonalá, je na rubové straně uvedeno, že se jedná o "Prototyp z roku 1941 s řadovým osmiválcovým motorem s rozvodem IOE, o obsahu 2 530 ccm a výkonu 83 HP".
Je to samozřejmě mystifikace, připravená pro kamarády a přátele z okruhu sběratelů, specializovaných ...   celý článek

INDIAN model 3 Chief - 1946

titul V roce 1946 Indian Motocycle Company nabízí ve svém prospektu nový Indian model 3 Chief (model 346) a to ve dvou základních verzích: s bateriovým zapalováním (346B) a se zapalováním magnetem (346M).
V prospektu se výrobce mimo jiné chlubí i kluzákovým odpružením zadního kola dvojčinnými vinutými pružinami s integrovanými olejovými tlumiči. A nakonec – nabízí stroj ve třech základních barvách: DeLuxe ...   celý článek

INDIAN Police Scout 45 - typ 101

Indian Police Scout - typ 101 z roku 1929. V letech 1929 - 1931 jednoznačně nejzdařilejší motocykl amerického výrobce
Indian Motorcycle Company, Springfield, Massachussets, U.S.A.

Velmi rychlý a oblíbený stroj tehdejších amerických policistů - jel až 125 km/hod.!   celý článek

INDIAN Scout 37 - 1922

Indian Scout 1922 titulní Vyobrazený Indian Scout je jedním z prvních motocyklů Indian u nás.
Teprve v roce 1922 totiž ing. František Mařík otevřel v Praze generální zastoupení firmy Indian Motocycles Company, Springfield, Mass., U.S.A. pro Československo. Téměř okamžitě se tyto rudé stroje staly nejprodávanější značkou na našem trhu.
  celý článek

INDIAN Scout 37 - typ 101

Technické údaje:

Motor: dvouválcový vidlicový čtyřtakt SV
Vrtání: Ø 63 mm
Zdvih: 80 mm
Obsah: 37 cu.in. (596 ccm)
Výkon: 12 ks při 3.800 ot.min.
Výkon daňový: 6 ks
Karburátor: Schebler De Luxe
Elektrická výzbroj: Zapalovací magneto Splitdorf, dynamo WICO 6 V
Primární převod: čelními koly se šikmým ozubením s vloženým mezikolem
Převodovka: třístupňová, s přímým řazením ruční ...   celý článek

INDIAN, modelová řada 1938

titul Vlajkovou lodí byl v roce 1938 řadový čtyřválec označený jako Indian model 438.
  celý článek

IRMIŠ Roman

Jihočeský motocyklový závodník, neuvěřitelný univerzál, který úspěšně jezdil motocyklové soutěže, motokros, silniční závody a hlavně plochou dráhu, kde byl oporou budějovické party.
Původně z Lišova, později se přestěhoval do Českých Budějovic.   celý článek

ITAR 350

Itar 350 Výrobce:
ITAR, čsl. továrna motocyklů, HOLUBOVSKÝ a spol., Praha-Radlice   celý článek

ITAR 750

Motocykl Itar v předmnichovské československé armádě. Na zádi sidecaru je vidět reservní kolo (včetně kónického ráfku špalíkové brzdy). Vzadu stojí otevřený důstojnický automobil Tatra typ U. Výrobce:
J. Janatka, Praha-Smíchov, Štefánikova 30   celý článek

IZH (IŽ) Jupiter-2

Cestovní motocykl s dvouválcovým dvoutaktním motorem.

Výrobce:
Iževskij mašinostrojitělnyj zavod, Iževsk, SSSR   celý článek