![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1961 STADION S 22 - 1962 (exportní) ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích ZETOR 15 - traktor ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
24.3.2025 F - FIAT 501 19.3.2025 A - ADLER 2,5 litru typ 10 (1937 - 1940) 10.3.2025 E - ESO - motokros MC |
|
ŠŠKODA 1100 OHC - závodní (typ 968)Vznikl ve dvou exemplářích v továrním závodním oddělení (Česana) boleslavské automobilky AZNP jako závodní automobil uvažovaný pro okruhové závody s tím, že závodní oddělení uvažovalo o účasti v legendárním čtyřiadvacetihodinovém závodě Le Mans. celý článek ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzíchŠKODA 1101 osobní vozyVýrobce: Automobilové závody, národní podnik, závod Mladá Boleslav celý článek ŠKODA 1101 P ("Pohotovostní")V podstatě šlo o standardní chassis vozu Škoda 1101 s pohonem 4x2, osazené karoserií jednoduchých tvarů se sklápěcím čelním oknem, skládací plachtovou střechou a nasazovacími, v plachtě zašitými, celuloidovými bočními ... celý článek ŠKODA 1102 osobní vozyFacelifting spočíval v nové masce s výraznějšími širšímy žebry, masivnějších náraznících a v novém způsobu řazení, pákou pod volantem. Výrobce: AZNP, Mladá Boleslav celý článek ŠKODA 1102 roadster 2+2Výrobcem byl AZNP Škoda, Mladá Boleslav. celý článek ŠKODA 1200 "Sedan"Výrobce: AZNP, Mladá Boleslav Byl to první typ (int. označení 955) v historii mladoboleslavské továrny, který měl celokovovou karoserii bez kostry z dřevěných žeber. Navíc karoserii pontonovou, bez samostatných blatníků. Jinak ovšem většina jeho dílů (80%) byla shodná s předchozím ... celý článek ŠKODA 1200 a 1201 v užitkových verzíchŠKODA 1200 roadster - prototypDo sériové výroby se nikdy nedostal. Výrobce: AZNP, Mladá Boleslav celý článek ŠKODA 1201Výrobce: AZNP, Mladá Boleslav celý článek ŠKODA 418 PopularVýrobce: ASAP, Mladá Boleslav celý článek ŠKODA 420 P (Popular)ASAP Akciová společnost pro automobilový průmysl v Praze. Závod Mladá Boleslav. celý článek ŠKODA 420 RapidVýrobce: ASAP Akciová společnost pro automobilový průmysl v Praze. Závod Mladá Boleslav celý článek ŠKODA 420 Standardprvní typ budoucí řady vozů s páteřovým rámem, výkyvnými zadními polonápravami a motorem o objemu 995 ccm. Veřejnosti byl představen v dubnu 1933 a jeho označení Škoda 420 znamenalo čtyřválec o výkonu dvaceti koní. Za dobu své produkce (1933-34) byl vyroben v počtu 421 kusů. celý článek ŠKODA 422Typové označení 422 znamenalo čtyřválec o výkonu 22 koňských sil. Výrobce: Automobilní oddělení Škoda a.s., Mladá Boleslav celý článek ŠKODA 430Jeho základní charakteristika byla zakódována v jeho číselném typovém označení: Škoda 430 - čtyři válce, třicet koní výkonu. Spolu s menším (lidovějším) typem Škoda 422 byl vůz Škoda 430 nosným modelem nové řady osobních vozů Škoda, které byly poprvé představeny v roce 1929, na podzimním pražském ... celý článek ŠKODA 430 - užitkové verzePůvodně vyráběné typy laurinských automobilů byly ještě krátce ve výrobním programu, ale už po čtyřech letech byla představena zcela nová řada osobních ... celý článek ŠKODA 430 DVůz se vyráběl v letech 1930 - 1936, souběžně s původním typem 430. Převrtaný motor o větším výkonu se montoval také do lehkých jednoapůltunových nákladních vozů Škoda 104/II typu 918 a vozů Škoda 937. Výrobce:ASAP, Mladá Boleslav ... celý článek ŠKODA 440 (Spartak)Jeho interní typové označení bylo zpočátku Škoda 970 Spartak, později jen Škoda 970. Prodával se ale pod označením ŠKODA 440. Výrobce: AZNP, Mladá Boleslav celý článek ŠKODA 440 - prototyp Pick-upSpartak bylo původně uvažované jméno osobního vozu Škoda, který měl vystřídat po válce v Mladé Boleslavi vyráběné typy Škoda 1102 Tudor a Škoda 1200 Sedan. Když se připravovaný vůz, označovaný jako „mezityp“ lidového vozu pro dělnickou třídu dostal ze stadia prototypů do sériové výroby, změnilo se sice jeho oficiální označení na Škoda 440, ale přízvisko „Spartak“ ... celý článek ŠKODA 445Zvnějšku se lišil jednoduchými vodorovnými žebírky v "nozdrách" masky a číselným označením na boku blatníků. Výrobce: AZNP, Mladá Boleslav V letech 1957-1959 bylo vyrobeno dle továrních údajů celkem 9 375 těchto vozů. celý článek ŠKODA 450Výrobce: AZNP, pobočný závod Kvasiny celý článek ŠKODA 4RVýrobce: Akc. spol. pro automobilový průmysl ředitelství Praha 2, Vodičkova ul. 38 celý článek ŠKODA 633Jeho základní charakteristika byla zakódována v číselném typovém označení: Škoda 633 - šest válců, třicet tři koní výkonu. Poprvé byl představen na XXIII. Pražském podzimním autosalonu 22. - 28. října 1931, tedy až dva roky po zahájení výroby typové řady 422, 430, 645 a 860. Výrobce: ASAP, ... celý článek ŠKODA 637Výrobce: ASAP, Mladá Boleslav celý článek ŠKODA 645Jeho základní charakteristika byla zakódována v číselném typovém označení: Škoda 645 - šest válců, čtyřicet pět koní výkonu. Výrobce: ASAP, Mladá Boleslav Akciová společnost pro automobilový průmysl Ředitelství v Praze II., Vodičkova 38. celý článek ŠKODA 650Výroba, navazující na předchozí typ probíhala v letech 1932 -36, přičemž základní charakteristika byla šest válců, padesát koní výkonu. Výrobce: ASAP, Akciová společnost pro automobilový průmysl Ředitelství v Praze II., Vodičkova 38. celý článek ŠKODA 860Výrobce: Automobilní oddělení Škoda a.s., Mladá Boleslav ASAP, Akciová společnost pro automobilový průmysl, Ředitelství v Praze II., Vodičkova 38. celý článek ŠKODA 903 vojenský šestikolovýŠKODA 976 - prototypNa základě požadavku Ministerstva strojírenství z roku 1955 realizovaný vývojovým oddělením AZNP Mladá Boleslav. celý článek ŠKODA 977 - prototypByl to druhý z prototypů, realizovaných na základě požadavku Ministerstva strojírenství z roku 1955 vývojovým oddělením AZNP Mladá Boleslav. celý článek ŠKODA 978 prototypTřetí z prototypů, realizovaných na základě požadavku Ministerstva strojírenství z roku 1955 vývojovým oddělením AZNP Mladá Boleslav. celý článek ŠKODA autobusy 706 ROVýrobce: AVIA Čakovice (1947 - 1948) AVIA n.p., závod Jiřího Dimitrova - Letňany (1947 - 1951) LIAZ n.p., závod Rýnovice (1952 - 1958) celý článek ŠKODA autobusy 706 RTOVýrobce motorů: LIAZ, národní podnik, závod Hanychov (Liberec) Výrobce podvozků: LIAZ, národní podnik, Rýnovice Výrobce karoserií: KAROSA, národní podnik, Vysoké Mýto celý článek ŠKODA Favorit - typ 904Výrobce: ASAP, Akciová společnost pro automobilový průmysl Ředitelství v Praze II., Vodičkova 38. celý článek ŠKODA nákladní typ 100Vůz měl interní typové označení 942. Výrobce: ASAP Mladá Boleslav celý článek ŠKODA nákladní typ 104Nový typ 104 se vyráběl od roku 1930 a pak s průběžnými modernizacemi až do druhé světové války. S tím souviselo i to, že továrna ... celý článek ŠKODA nákladní typ 125určený pro náklady 1.250 kg, tedy jednu a čtvrt tuny. Výrobce: Akciová společnost ŠKODOVY ZÁVODY v Plzni Obchodní řiditelství Praha II., Jungmanova 37 celý článek ŠKODA nákladní typ 150Vzniknul v mladoboleslavské automobilce nedlouho před druhou světovou válkou, konkrétně v roce 1939. Dostal interní označení 943 a byl to jedenapůltunový lehký nákladní vůz, který měl řadový vodou chlazený benzínový motor z osobního automobilu Škoda Favorit 2000 OHV. celý článek ŠKODA nákladní typ 154Vyráběl se v letech 1929–1931 s použitím motoru z osobního vozu Škoda 4 R, první mladoboleslavské konstrukce po převzetí někdejší firmy Laurin & Klement plzeňským koncernem Škoda. celý článek ŠKODA nákladní typ 206Výrobce: ASAP, Akciová společnost pro automobilový průmysl, Mladá Boleslav celý článek ŠKODA nákladní typ 254 DTento typ byl vyráběn v letech 1935 až 1943 a byl to sesterský model typu 256, který se lišil hlavně tím, že místo naftového čtyřválce měl v té době obvyklejší benzínový šestiválec. Výrobcem byla firma ASAP akc. spol. pro automobilový průmysl ... celý článek ŠKODA nákladní typ 256Dvouapůltunový nákladní vůz s 6-válcovým benzínovým motorem, vyráběný v období 1939 - 1947. Výrobce: ASAP Mladá Boleslav celý článek ŠKODA nákladní typ 304 a 306Výrobce: Auto-Škoda ASAP Akciová společnost pro automobilový průmysl, Praha II. celý článek ŠKODA nákladní typ 404 DŠKODA nákladní typ 505 a 505 NVýrobce: od r. 1923 Laurin & Klement a.s. Mladá Boleslav, od r. 1925 Automobilní oddělení Škoda a.s. celý článek ŠKODA nákladní typ 506; 506 N; 506 TVýrobce: Akciová společnost dříve ŠKODOVY ZÁVODY v Plzni. - Obchodní ředitelství v Praze. Později: Auto-Škoda, ASAP, Akciová společnost pro automobilový průmysl, Praha II. celý článek ŠKODA nákladní typ 606 DŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954Výrobce: AZNP Škoda, Mladá Boleslav AVIA n.p. Závod Jiřího Dimitrova, Letňany LIAZ n.p., závod Mnichovo Hradiště celý článek ŠKODA nákladní typ 706 R - od r. 1955V roce 1951 byla vládním nařízením ukončena výroba nákladního vozu Škoda 706 R v Mladé Boleslavi ukončena a předána do n.p. Liberecké automobilové závody, přičemž autobusy 706 RO se montovaly v závodě Rýnovice u Jablonce nad Nisou, zatímco nákladní vozy v závodě Mnichovo Hradiště. Tady vůz dostal od 225. série (v roce 1955) „face-lifting“, ... celý článek ŠKODA nákladní typ 706 RT - TrambusŠKODA nákladní typ 915 a prodloužený 929Výrobce: ASAP, Werk Mlada Boleslav (závod Mladá Boleslav) celý článek ŠKODA Octavia - model 1959ŠKODA Popular - Monte CarloVýrobce: ASAP, Mladá Boleslav Přidané označení "Monte Carlo" mělo evokovat druhé místo továrního Popularu v této soutěži v roce 1936, dosažené posádkou ing. Jaroslav Hausman a Zdeněk Pohl. celý článek ŠKODA Popular 1100 OHVVýrobce: ASAP - závod Mladá Boleslav celý článek ŠKODA Popular 1100 OHV - roadsterVýrobce: ASAP, závod Mladá Boleslav celý článek ŠKODA Popular 995 (Liduška)Výrobce: ASAP, závod Mladá Boleslav celý článek ŠKODA Popular OHVNa továrním snímku je čtyřdvéřové exportní provedení s vyklápěcím předním oknem a obuté do bělobokých pneumatik Baťa Superb 5,00 - 16. celý článek ŠKODA Popular roadsterVýrobce: ASAP Škoda Mladá Boleslav celý článek ŠKODA Popular Special (aerodynamický)Speciální "aerodynamická" karoserie na podvozku sériového provedení vozu Škoda Popular, dodávaná od roku 1935 na přání. Karoserie se vyznačovala absencí předních i zadních blatníků, byla t.zv. pontonového tvaru. Neměla nárazníky. V rozích střechy byly vpředu i vzadu zapuštěny do gumových okrajů kruhové blinkry Scintilla z tmavočervené umělé hmoty. celý článek ŠKODA Popular SVVýrobce: ASAP, Mladá Boleslav celý článek ŠKODA Rapid 1500 OHV AerodynamicSpeciální "aerodynamická" karoserie na podvozku sériového provedení vozu Škoda Rapid OHV, dodávaná od roku 1938 na přání. celý článek ŠKODA Rapid SVVýrobce: ASAP, závod Mladá Boleslav celý článek ŠKODA Sagitta - prototyp 1937Interní tovární označení bylo 911 a název Sagitta znamenal v překladu z latiny "šíp". Kromě pro boleslavskou škodovku atypického motoru vycházel vůz z koncepce Popularu, to znamenalo páteřový rám tvořený centrální rourou a vzadu přišroubovanou převodovku vcelku s rozvodovkou. celý článek ŠKODA Sport - typ 966ŠKODA Sport - typ 966 Le Mans 1950Je logické, že se o start v Le Mans chtěla pokusit i mladoboleslavská továrna. Protože čtyřiadvacetihodinový závod znamenal část absolvovat v ... celý článek ŠKODA Superb 640Výrobce ASAP akc. spol. Mladá Boleslav celý článek ŠKODA Supersport - typ 966Byly vyrobeny sportovním oddělením mladoboleslavské továrny v letech 1950-52 ve třech exemplářích, které se průběžně měnily jak vzhledově, tak i použitými motory. Takto vypadala verze, vybavená kompresorem (měla nižší kapotu bez boule pro karburátory). která disponovala až 180 koňmi a rychlostí téměř 200 km/hod. celý článek ŠUMAVA - motorové kolo s motorem Fichtel & Sachs 98nabízené prodejcem (výrobcem?): Technické závody, Jaroslav Pichner, Klatovy, Šumava celý článek |