![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA nákladní typ 150 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION závodní silniční - 1960 PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
STADION závodní silniční - 1960
První tovární závodní padesátka v Československu, postavená ve sportovním oddělení n.p. Motor-Jikov České Budějovice.
Technické údaje:
Motor: jednoválcový dvoutaktní v bloku s dvoustupňovou převodovkou Vrtání / Zdvih: Ø 38 mm x 44 mm Obsah: 49,8 ccm Stupeň komprese: 1 : 11 Výkon / otáčky: asi 4,2 ks při 8.000 ot.min. Karburátor: Jikov 2915 PS Elektrická výzbroj: přerušovač a zapalovací cívka, napájená pouze baterií Objem nádrže: 6 l Parametry: Délka: 1 820 mm Šířka: 440 mm Výška: 1 040 mm Váha: 38 kg Max. rychlost: 98 km/hod. (změřená při závodech v Kaplici 1960) Sejkův závodní silniční moped je natolik atraktivní, že po jeho vystavení v Jihočeském motocyklovém museu a představení na stánku ČMN v Brně, si někdo dal tu práci, že postavil jeho kopii. Sice s jinou přední vidlicí a brzdou a několika dalšími odchylkami (např. ocelovými ráfky a jinou hlavou motoru), ale jinak celkem zdařilou a i obdobně nalakovanou... |