![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 AERO - MINOR Svatební oznámení pro Libora Gýnu SIDECARY - přehled výrobců 2010 - Renovace motoru A.K.D.
Poslední aktualizace:
12.2.2025 B - BMW 315/1 - Sport 8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 |
|
STADION S 26 - plochodrážní - 1960Výrobce: tovární sportovní oddělení - ZO Svazarmu Motor Jikov n.p. České Budějovice Toto je stroj, s nímž jezdil "juniorskou" plochou dráhu tovární jezdec Josef Sejk. Moped je nově nastříkán, obnoveno chromování řidítek, ráfků kol a krytu řetězu, jinak je vše původní, včetně potahu sedla. Nepůvodní jsou návleky rukojetí (hefty), které měl Sejk vždy červené... Malý a štíhlý Sejk měl, podobně jako žokejové, výhodu v nízké váze, což v závodech 50-kubíkových mopedů bylo obrovskou předností... Nápisy Motor a Stadion byly bílé se zlatým lemováním a emblém Motor bílý. Nádrže byly dělány firemním klempířem z upravených výlisků nádrží pro centrály ZB-6, vyráběné v českobudějovickém n.p. Motor-Jikov. |