|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
STADION závodní silniční - 1960
První tovární závodní padesátka v Československu, postavená ve sportovním oddělení n.p. Motor-Jikov České Budějovice.
Tovární závodní speciál Stadion, který v šedesátých letech sedlal firemní jezdec Josef Sejk. Na fotografii za mopedem jsou společně vlevo Josef Sejk, vpravo další tovární jezdec, vývojový konstruktér František Knot. Žlutá přilba, položená na sedle stroje, je autentická, skutečně ta, ve které Sejk jezdil. Moped je dodnes v naprosto původním stavu včetně odřeniny nádrže, nerenovovaný, pouze vyčištěný - a i tento stroj má, jak bylo pro Sejka charakteristické, červené rukojeti (hefty) řidítek...
Fotografie z pražské výstavy "Motocykl 2008", kde byl Sejkův závodní moped z Jihočeského motocyklového musea vystaven na stánku Českých motocyklových novin ČMN).
Technické údaje:
Motor: jednoválcový dvoutaktní v bloku s dvoustupňovou převodovkou Vrtání / Zdvih: Ø 38 mm x 44 mm Obsah: 49,8 ccm Stupeň komprese: 1 : 11 Výkon / otáčky: asi 4,2 ks při 8.000 ot.min. Karburátor: Jikov 2915 PS Elektrická výzbroj: přerušovač a zapalovací cívka, napájená pouze baterií Objem nádrže: 6 l Parametry: Délka: 1 820 mm Šířka: 440 mm Výška: 1 040 mm Váha: 38 kg Max. rychlost: 98 km/hod. (změřená při závodech v Kaplici 1960)
Josef Sejk s popisovaným strojem - tehdy ještě s odlišně lakovanou nádrží s emblémem n.p. Motor-Jikov.
Dobový záběr ze startu tohoto mopedu na rychlostním okruhu v Kaplici - Josef Sejk má na fotografii startovní číslo 3.
... a ještě jedna soudobá zajímavost:
Sejkův závodní silniční moped je natolik atraktivní, že po jeho vystavení v Jihočeském motocyklovém museu a představení na stánku ČMN v Brně, si někdo dal tu práci, že postavil jeho kopii. Sice s jinou přední vidlicí a brzdou a několika dalšími odchylkami (např. ocelovými ráfky a jinou hlavou motoru), ale jinak celkem zdařilou a i obdobně nalakovanou... |